Σχεδόν 100 σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της
Στερεάς, βρίσκονται σε αναμονή της απόφασης για το κλείσιμο ή τη
συγχώνευσή τους. Το αρμόδιο Υπουργείο παλινωδεί ανακαλώντας τις
ανακοινώσεις, που κυοφορεί εν μέσω αδιαφανών διαπραγματεύσεων εδώ και
μήνες.
Για χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους το δικαίωμα για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση θα γίνει δυσβάστακτο βάρος. Θα επιβαρυνθούν για την καθημερινή μετακίνηση των παιδιών στο σχολείο, ή θα αναγκαστούν να μετακομίσουν σε κάποιο αστικό κέντρο. Η μαθητική διαρροή, δηλαδή τα παιδιά που εγκαταλείπουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, θα αυξηθεί, το επίπεδο εκπαίδευσης θα πέσει.
Το σύνθημα του υπουργείου Παιδείας, «πρώτα ο μαθητής» είναι κενό γράμμα. Γιατί ούτε οι μαθητές, ούτε οι γονείς, ούτε οι εκπαιδευτικοί, ούτε οι τοπικές κοινωνίες εισακούσθηκαν, όσο κι αν διαδήλωσαν την αντίθεσή τους όσο και αγωνίστηκαν μαζικά και με διάρκεια.
Είναι ξεκάθαρο πλέον σε όλους ότι οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις των σχολείων κατευθύνονται από μία φθηνή λογιστική αντίληψη, που επιδιώκει να εξοικονομήσει κάποια ευρώ σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης. Δημιουργούν πολλαπλάσια κοινωνικά, οικονομικά και παιδαγωγικά προβλήματα.
Για χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους το δικαίωμα για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση θα γίνει δυσβάστακτο βάρος. Θα επιβαρυνθούν για την καθημερινή μετακίνηση των παιδιών στο σχολείο, ή θα αναγκαστούν να μετακομίσουν σε κάποιο αστικό κέντρο. Η μαθητική διαρροή, δηλαδή τα παιδιά που εγκαταλείπουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, θα αυξηθεί, το επίπεδο εκπαίδευσης θα πέσει.
Το σύνθημα του υπουργείου Παιδείας, «πρώτα ο μαθητής» είναι κενό γράμμα. Γιατί ούτε οι μαθητές, ούτε οι γονείς, ούτε οι εκπαιδευτικοί, ούτε οι τοπικές κοινωνίες εισακούσθηκαν, όσο κι αν διαδήλωσαν την αντίθεσή τους όσο και αγωνίστηκαν μαζικά και με διάρκεια.
Είναι ξεκάθαρο πλέον σε όλους ότι οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις των σχολείων κατευθύνονται από μία φθηνή λογιστική αντίληψη, που επιδιώκει να εξοικονομήσει κάποια ευρώ σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης. Δημιουργούν πολλαπλάσια κοινωνικά, οικονομικά και παιδαγωγικά προβλήματα.
Ζητήσαμε – χωρίς αποτέλεσμα- να συζητηθεί το θέμα ως επείγον στο
Περιφερειακό Συμβούλιο διανέμοντας γραπτή πρότασή μας για παρέμβαση προς
το Υπουργείο για να διεκδικήσουμε ανοιχτά σχολεία και περισσότερους
πόρους ώστε ακόμη και μικρά σχολεία να είναι επαρκώς στελεχωμένα και
εξοπλισμένα. Δυστυχώς το περιφερειακό συμβούλιο με κύρια ευθύνη της
περιφερειακής αρχής, δεν έχει λάβει καμία ουσιαστική πρωτοβουλία. Έτσι
οι σύλλογοι γονέων υποχρεώνονται σε βουλευτές, πολιτευτές, μητροπολίτες
και αιρετούς της περιφέρειας προκειμένου να σώσουν τα σχολεία τους, προς
δόξα και αναπαραγωγή του νοσηρού πελατειακού πολιτικού συστήματος.
Αυτή η διαδικασία δεν θα τελειώσει με την ολοκλήρωση της πρώτης πράξης. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατέστησε σαφές ότι, «ο εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας δεν έχει ολοκληρωθεί». Έρχεται λοιπόν η σειρά και για άλλα σχολεία. Και οι συγχωνεύσεις αυτών θα βασίζονται σε ακόμη πιο προωθημένα παιδαγωγικά κριτήρια …., κόντρα στην κοινή λογική αλλά και στις επιστήμες της εκπαίδευσης.
Το υπουργείο Παιδείας, εκποιεί ένα ύψιστο κοινωνικό αγαθό: τη δημόσια και δωρεάν παιδεία και αυτή η πολιτική πρέπει να ανατραπεί.
Αυτή η διαδικασία δεν θα τελειώσει με την ολοκλήρωση της πρώτης πράξης. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατέστησε σαφές ότι, «ο εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας δεν έχει ολοκληρωθεί». Έρχεται λοιπόν η σειρά και για άλλα σχολεία. Και οι συγχωνεύσεις αυτών θα βασίζονται σε ακόμη πιο προωθημένα παιδαγωγικά κριτήρια …., κόντρα στην κοινή λογική αλλά και στις επιστήμες της εκπαίδευσης.
Το υπουργείο Παιδείας, εκποιεί ένα ύψιστο κοινωνικό αγαθό: τη δημόσια και δωρεάν παιδεία και αυτή η πολιτική πρέπει να ανατραπεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου