Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Οικισμός Μπάρλου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Οικισμός Μπάρλου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 22 Απριλίου 2026

ΆΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΙΣΜΟ ΜΠΑΡΛΟΥ ΔΙΣΤΟΜΟΥ ΣΤΟ ΕΓΚΥΡΟ SITE MILITAIRE.GR

Ενδιαφέρον έχει και η κατάληξη του άρθρου που παρατίθεται:

Πηγές του κειμένου αυτού είναι διάφορα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, σχόλια σε ΜΚΔ, στοιχεία από την “Διαύγεια” για την απόφαση του Δήμου Διστόμου Αράχοβας Αντίκυρας κ.α.

Εμείς από την πλευρά μας θα πούμε το αυτονόητο: Σε μια εποχή που η  στέγη είναι πρόβλημα για τον μέσο εργαζόμενο ( και έλλειψη και ακρίβεια), ιδίως σε μια περιοχή όπως η δυτική Βοιωτία λόγω της επεκτεινόμενης Μetlen,της Protergia, των Βωξίτών, του Γαλλίου, των ανεμογεννητριών, εγκαταστάσεων ΑΔΜΗΕ, των Σωληνουργείων κλπ, αλλά και λόγω τουρισμού ( Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού, Δελφοί, Βυζαντινή Μόνη Οσίου Λουκά, Μουσείο Θυμάτων Ναζισμού Διστόμου, Ελικώνας, παραλιακό Μέτωπο στον Κορινθιακό, (κρουαζιερόπλοια και εν αναμονή υδροπλάνα σε Ιτέα, κλπ) η Αναγέννηση του Οικισμού, με συζήτηση και κοινωνική συμμετοχή, είναι κοινωνική πρόταση-πρόσκληση. 

Κυριακή 22 Μαρτίου 2026

Θέμης Παπαϊωάννου: H ιστορία της μεταλλευτικής δραστηριότητας στο Δίστομο

Θέμης Παπαϊωάννου: H ιστορία της μεταλλευτικής δραστηριότητας στο ΔίστομοΠηγή/Αναδημοσίευση: Ertnews

ο οικισμός Μπάρλου για τη στέγαση των μεταλλωρύχων

Πλούσιο υπέδαφος και με μεγάλες δυνατότητες έχει η περιοχή του Διστόμου και καθόλου παράξενο που έχει γραφτεί μεγάλη ιστορία στη μεταλλευτική δραστηριότητα. Τα βασικά σημεία στην ιστορική εξέλιξη ως προς τον κλάδο αυτό στην περιοχή, μας περιέγραψε ο Θέμης Παπαϊωάννου, που υπήρξε εργαζόμενος στα μεταλλεία Διστόμου.

-Ποιά περίοδο εργαστήκατε στον κλάδο;

-«Εργάστηκα το 1993 σαν βοηθός λογιστή, μέχρι που στρατεύτηκα. Το 1997 σταμάτησε η μεταλλευτική δραστηριότητα, αλλά συνέχισαν κάποιες εργασίες, καθώς μετέφεραν εργολαβικές εταιρίες τους βωξίτες. Στη σημερινή εποχή οι δραστηριότητες όλες έχουν περάσει στον Μυτιληναίο, την METLEN».

Θέμης Παπαϊωάννου: H ιστορία της μεταλλευτικής δραστηριότητας στο Δίστομο

δίπλα- δίπλα η αρχική βάση φορτώσεως (α’ πλάνο) και πιο πίσω η νεότερη ταινία της «Γ.ΜΠΑΡΛΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΒΩΞΙΤΕΣ ΕΛΙΚΩΝΟΣ» στην Παραλία Διστόμου, μπροστά από τον Οικισμό Περιστερά όπου εγκαταστάθηκαν οι ντόπιοι κάτοικοι της Παραλίας, όταν απαλλοτριώθηκαν και γκρεμίστηκαν τα σπίτια τους από την Γαλλική Πεσινέ. Στο βάθος το εργοστάσιο Αλουμίνιο της Ελλάδας, της Πεσινέ.

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2026

Δίστομο: Πώς ένα εμβληματικό συγκρότημα κατοικιών της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής προορίζεται να μετατραπεί σε πόλο τουριστικών επενδύσεων

Πηγή/Αναδημοσίευση:Tornosnews

Στην αξιοποίηση ενός ακινήτου με ισχυρό αρχιτεκτονικό, ιστορικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα προχωρά ο Δήμος Διστόμου – Αράχοβας – Αντίκυρας, επιδιώκοντας τη μακροχρόνια μίσθωση και την επανάχρηση του οικιστικού συγκροτήματος Μπάρλου ως υποδοχέα τουριστικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων, με εκτιμώμενο κόστος παρεμβάσεων 8 εκατ. ευρώ.

Ο Δήμος Διστόμου – Αράχοβας – Αντίκυρας ενέκρινε την επικαιροποιημένη τεχνικοοικονομική μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας για την ανάπτυξη και αξιοποίηση τμήματος του ακινήτου «Δωρεά οικ. Κυριακόπουλου», στον οικισμό Μπάρλου του Διστόμου.

Το σχέδιο της οικονομοτεχνικής μελέτης κατατίθεται εκ μέρους του Δήμου για την ανάπτυξη και αξιοποίηση, μέσω μακροχρόνιας εκμίσθωσης, τμήματος του ακινήτου συνολικής έκτασης 48.379,93 τ.μ., ιδιοκτησίας του Ταμείου Εθνικής Άμυνας. Έπειτα από σχετικές επαφές και συνεννοήσεις, το σχέδιο κατατίθεται στο Τμήμα Ανάπτυξης και Αξιολόγησης της Υπηρεσίας Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με τον Δήμο να εκφράζει τη βούλησή του για τη μακροχρόνια ενοικίαση του ακινήτου από τον ιδιοκτήτη της έκτασης, δηλαδή το Ταμείο Εθνικής Άμυνας.

Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020

ΔΙΣΤΟΜΟ: ΕΝΑΣ ΘΑΝΑΤΟΣ - ΜΙΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ; - Για τον θάνατο της Σουζάνας Αντωνακάκη ( Οικισμός Μπάρλου )


ΔΙΣΤΟΜΟ: ΕΝΑΣ ΘΑΝΑΤΟΣ - ΜΙΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ;
Του Λουκά Δημάκα
Πέθανε πριν λίγες ημέρες σε ηλικία 85 ετών η Σουζάνα Αντωνακάκη, μία από τις σπουδαιότερες Ελληνίδες αρχιτέκτονες. Μαζί με το Δημήτρη Αντωνακάκη, δημιούργησαν σειρά διακεκριμένων έργων, τα οποία αποτελούν, όπως έχει αναφερθεί από ειδικούς, συγκερασμό ελληνικού και ξένου μοντερνισμού, παράδοσης και νεωτερικότητας. Ένα από τα έργα τους είναι ο -άδειος σήμερα Οικισμός του Γ.Λ. Μπάρλου, που σχεδιάστηκε για τους εργαζόμενους στα Μεταλλεία Βωξίτη.
Ένας Οικισμός που σχεδιάστηκε ως πρότυπο, με όραμα, ίσως και λίγες - ομολογημένες- υπερβολές, έπεσε, σύμφωνα με ακαδημαϊκές διατριβές, σε χέρια κακών εργολάβων και σήμερα, μετά από χρήση ετών, είναι πλέον για χρόνια εγκαταλελειμμένος και άδειος και στέκει εκεί ως το χειροπιαστό θύμα - μνημείο της αποβιομηχάνισης της περιοχής Διστόμου ή για να το πούμε ΠΙΟ ΣΩΣΤΑ της ''άναρχης βιομηχανικής ανάπτυξης'' στην ίδια περιοχή.

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

Ο Οικισμός στο Δίστομο των Σουζάνα & Δημήτρη Αντωνακάκη - Επιστημονική Ημερίδα για το Atelier 66

Σας καλούμε στην επιστημονική ημερίδα για το Atelier 66, Δημήτρης και Σουζάνα Αντωνακάκη, που οργανώνουν το αρχιτεκτονικό περιοδικό ek [ελληνικές κατασκευές] και το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016, 10:00 π.μ. στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, οδού Πειραιώς. 
Έχουμε την χαρά να συμμετέχουμε ως ομιλητές, με θέμα: «Πολυαισθητηριακή Αρχιτεκτονική για Εργάτες Εξόρυξης Βωξίτη. 
Ο Οικισμός στο Δίστομο των Σουζάνα & Δημήτρη Αντωνακάκη. 
Επισκέψεις I-VII» αλλά και ως επιμελητές της έκθεσης βιβλιογραφικού και οπτικοακουστικού υλικού που αφορά στο Atelier 66 σε αίθουσα του Μουσείου Μπενάκη.
Υ. Σας επισυνάπτουμε το πρόγραμμα της ημερίδας

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016

Δημήτριος και Σουζάνα Αντωνακάκη - Επιστημονική Αρχιτεκτονική Ημερίδα για τον οικισμό του Μπάρλου στο Δίστομο - Αtelier 66

Πηγή/Αναδημοσίευση: ek-mag.com
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 66 – Αtelier 66
Δημήτρης και Σουζάνα Αντωνακάκη

Αμφιθέατρο Μουσείου Μπενάκη οδού Πειραιώς
17 Δεκεμβρίου 2016

Το αρχιτεκτονικό περιοδικό ek και το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής οργανώνουν το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016, στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη οδού Πειραιώς, Επιστημονική Ημερίδα αφιερωμένη στο έργο του Δημήτρη και της Σουζάνας Αντωνακάκη.
Αντικείμενο της Ημερίδας είναι η συνολική προσέγγιση της δημιουργικής παρουσίας των δύο αρχιτεκτόνων –αρχιτεκτονικής και εκπαιδευτικής– και η διερεύνηση του έργου του Εργαστηρίου 66 ή Atelier 66, του αρχιτεκτονικού γραφείου που ίδρυσαν πριν 51 χρόνια και της συνέχειάς του ως Α66, η αναζήτηση του αποτυπώματος του έργου των ίδιων, αλλά και των κατά καιρούς μελών και συνεργατών του γραφείου, στην ελληνική αρχιτεκτονική των τελευταίων πενήντα χρόνων, καθώς και ο εντοπισμός των ευρωπαϊκών του συσχετίσεων.
Από τους λίγους Έλληνες αρχιτέκτονες που το έργο τους έχει περάσει εδώ και πολλά χρόνια στη διεθνή βιβλιογραφία, ο Δημήτρης και η Σουζάνα Αντωνακάκη έχουν τιμηθεί με πολλές διακρίσεις σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, έχουν εκπροσωπήσει τη χώρα σε διεθνείς εκθέσεις, έχουν διδάξει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, έχουν παρουσιάσει τη δουλειά τους σε διαλέξεις, σεμινάρια και τηλεοπτικές παραγωγές.

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

Ο οικισμός του Μπάρλου στο Δίστομο. Εγκατάλειψη και νοσταλγία

Με έχουν παρακαλέσει πολλοί, αν και το ήθελα και το είχα σκοπό να το κάνω, να βγάλω ένα βίντεο από τον οικισμό του Μπάρλου, στον οποίο έχω κάνει κάποια αφιερώματα κατά καιρούς.
Πλιάτσικο, σημείο βανδαλισμού και πρόχειρου καταλύματος, ακόμη και σημείο για χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Και μιλάμε για ένα έργο, ένα αρχιτεκτονικό δημιούργημα του ζεύγους Αντωνακάκη.
Εγώ έκανα επιλεκτικά μία μικρή βόλτα. Το μόνο άσχημο είναι ότι έχουν αρχίσει τις κλοπές οργανωμένοι χαλκοκλόποι και σιδεράδες. Ωστόσο τα κτήρια είναι πέτρινα και πολύ γερά.

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Εγκατάλειψη και έλλειψη φαντασίας. Πλήρης αδιαφορία και καθόλου όρεξη για δουλειά

Ο οικισμός του ''Μπάρλου''. Ένα τμήμα του.
Τα εργένικα σπίτια μετά την εγκατάλειψη

Σε προηγούμενα άρθα ( Κλικ εδώ ), επεσήμανα ότι η ζώνη που ξεκινάει από το Γυμνάσιο Διστόμου και κάτω, είναι ζώνη φάντασμα.
Τα γραφεία, τα συνεργεία και οι οικισμοί των εργαζομένων που χτίστηκαν την περίοδο της ακμής του Διστόμου με την άνθιση των μεταλλείων του βωξίτη, έχουν εγκαταλειφθεί αν εξαιρέσουμε τις εργατικές πολυκατοικίες της Δελφοί - Δίστομο που πωλήθηκαν και μένει κόσμος.
Έθεσα θέμα ΙΚΑ στο άρθρο που ανάρτησα προχθές.
Τώρα θέλω να δείτε μερικές εικόνες από τον εγκαταλελειμμένο οικισμό της Εταιρείας ''Ελληνικοί Βωξίται Ελικώνος Γ.Λ.Μπάρλος'', αρχιτεκτονικό επίτευγμα του ζεύγους Αντωνακάκη, με την ελπίδα ότι η καινούργια Δημοτική αρχή θα κάνει κάτι για την αξιοποποίησή τους.
Θα ήθελα τις γνώμες σας γι αυτό το θέμα.

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Εκπομπή της ΕΤ1 θα προβάλει τον οικισμό του ''Μπάρλου'' που δημιούργησε το ζεύγος Αντωνακάκη



Η νέα εκπομπή της ΕΤ1 με τίτλο ''Από τον Καλλικράτη στον Καλατράβα'', αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος και περιεχομένου, που θα προβάλεται κάθε τρίτη, έκανε σήμερα γυρίσματα στον οικισμό του Μπάρλου στο Δίστομο.
Η συγκεκριμένη εκπομπή θα προβληθεί γύρω στις αρχές του Ιανουαρίου του 2011, και μεταξύ άλλων θα αναφερθεί στην ιστορία της αρχιτεκτονικής του ζεύγους Νίκου και Σουζάνας Αντωνακάκη, αρχιτεκτόνων του οικισμού.
Έχει προβληθεί σχετική εκπομπή από την κρατική τηλεόραση για τον οικισμό αυτό των εργαζομένων στην Εταιρεία ''Ελληνικοί βωξίται Ελικώνος Γ.Λ.Μπάρλος'', για την οποία έχω αναρτήσει σχετικό άρθρο.