Πηγή/Αναδημοσίευση: Ημερησία
Η Κομισιόν θέλει να επιβληθεί πρόστιμο στη Γερμανία για κάθε ημέρα που δεν συμμορφώνεται με την απόφασή της
25/11/2011
Της Βασιλικής Σακκάτου
Ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου οδηγείται ξανά η Γερμανία από την Κομισιόν, καθώς δεν συμμορφώθηκε με απόφασή του το 2007, να καταργήσει νόμο, ο οποίος προστατεύει την αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen από ενδεχόμενη εξαγορά. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να επιβληθεί πρόστιμο στη Γερμανία για κάθε ημέρα που δεν συμμορφώνεται με την απόφασή της να καταργήσει το νόμο αυτό, που παρέχει στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας την εξουσία να μπλοκάρει συμφωνίες για ενδεχόμενη εξαγορά της VW, παρ΄όλο που κατέχει μειοψηφικό μερίδιο στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι η γερμανική κυβέρνηση δεν συμμορφώθηκε με προηγούμενη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου το 2007, σύμφωνα με την οποία ο νόμος αυτός παρέχει «αδικαιολόγητα προνόμια» στις Αρχές της Κάτω Σαξονίας. «Εφ΄ όσον η Γερμανία δεν έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα, συμμορφούμενη πλήρως με την απόφαση του δικαστηρίου, αποφασίστηκε να οδηγηθεί ξανά ενώπιόν του», ανέφερε χαρακτηριστικά η Κομισιόν στο ανακοινωθέν της.
Από πλευράς της, η γερμανική κυβέρνηση εξέφρασε «λύπη» για την απόφαση αυτή, προσθέτοντας ότι τροποποίησε το νόμο το 2008, για να καθησυχάσει τις ανησυχίες της επιτροπής. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας, Ντέιβιντ Μακάλιστερ, υποστηρίζοντας ότι η Γερμανία έχει ήδη λάβει τα απαραίτητα μέτρα, σχολίασε: «Δεν έχει να ασχοληθεί με καλύτερα πράγματα η Ευρώπη;».
Υψηλά πρόστιμα
Η Κομισιόν επιμένει ότι παρά τις τροποποιήσεις, ο νόμος αυτός εξακολουθεί να αποθαρρύνει τις επενδύσεις, και αδικεί τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν ότι θα ζητήσουν από το δικαστήριο να επιβάλλει πρόστιμο ύψους 31.000 ευρώ ημερησίως, αρχής γενομένης από το 2007, όταν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι πρέπει να καταργηθεί ο νόμος, μέχρι να συμμορφωθεί η Γερμανία. Και από τη στιγμή που το δικαστήριο εκδώσει δεύτερη απόφαση, η Κομισιόν επιθυμεί να επιβληθεί στη Γερμανία πρόστιμο ύψους 282.725 ευρώ ημερησίως, μέχρι αυτή να συμμορφωθεί πλήρως.
Σύμφωνα με νομοθεσία του 1960, για την ιδιωτικοποίηση της VW, το γερμανικό Δημόσιο απέκτησε «ειδική» προνομιακή εξουσία στην εταιρεία, καθώς μειοψηφικό μερίδιο 20%, που μπορεί, όμως, να μπλοκάρει όλες τις αποφάσεις του Δ.Σ., έχει το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας.
Μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου το 2007, η Γερμανία κατήργησε κάποιες διατάξεις του νόμου, αλλά δεν απέσυρε το δικαίωμα για βέτο της Κάτω Σαξονίας.«Η VW είναι μία ιδιωτική εταιρεία, και τα ραμμένα και κομμένα στα μέτρα του Βερολίνου προνόμια της Κάτω Σαξονίας δεν είναι αποδεκτά», δήλωσε η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Σαντάλ Χάγκες, τονίζοντας ότι είναι ζήτημα ίσης και δίκαιης μεταχείρισης μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.
Προστασία θέσεων
Οι Βρυξέλλες άρχισαν διαπραγματεύσεις με τις γερμανικές Αρχές για την επίτευξη «φιλικής» συμφωνίας, αλλά το Βερολίνο, θέλοντας να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας των Γερμανών, τις σταμάτησε φέτος.
Σε «ευαίσθητους» στρατηγικούς τομείς, ή σε περίπτωση μεγάλων «κρατικών πρωταθλητών», οι κυβερνήσεις πολλών χωρών της Ε.Ε. επιθυμούν να διατηρήσουν τον έλεγχο των ιδιωτικοποιημένων εταιρειών, και προσπαθούν να κρατήσουν σ΄ αυτές ειδικά προνόμια. Ενας τρόπος προς αυτή την κατεύθυνση είναι να διατηρήσουν στην κατοχή τους ένα «χρυσό μερίδιο» της εταιρείας, δηλαδή προνομιούχες μετοχές. Από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν εκδικαστεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο πολυάριθμες τέτοιες υποθέσεις, με πρωταγωνιστές την Πορτογαλία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και τη Βρετανία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου