Μεγάλο επιστημονικό ενδιαφέρον και όχι μόνο προκάλεσε η κα
Αποστολία Ακριβούση, Προισταμένη Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λαμίας, η οποία
παρουσίασε για πρώτη φορά την ιατροδικαστική προσέγγιση-στοιχειοθέτηση ως
εγκλημα κατά της ανθρωπότητας της σφαγής των 218 Ελλήνων του Διστόμου μετά από
72 χρονια από τα Γερμανικά στρατεύματα κατοχής , στο 35ο Συνέδριο
της Παγκόσμιας Ακαδημίας του Νόμου και των Ψυχικών Νόσων τον Ιουλιο του 2017
στην Νομική Σχολή, Charles University , στην Πράγα. Να σημειωθεί
ότι για πρώτη φορά η Ιατροδικαστική Υπηρεσία Λαμίας στοιχειοθετεί με
επιστημονικό κριτήριο το έγκλημα κατά της ανθρωπότητας της σφαγής του Διστόμου
αντί για οποιαδήποτε ‘’θεώρηση’’ υπήρχε ότι ‘’δήθεν’’ επρόκειτο για έγκλημα
πολέμου.
Τα ευρήματα της ιατροδικαστικής έρευνας της ΙΥΛ με 209
προσομοιώσεις ιατροδικαστικής θανατολογίας, με 209 προσομοιώσεις κλινικής
ιατροδικαστικής και 19 προσομοιώσεις ιατροδικαστικής αυτοψίας του χώρου
συνοψίζονται και στοιχειοθετούν τους 5 άξονες του εγκλήματος κατά της
ανθρωπότητος συμφωνα και με το διεθνές δίκαιο. Οι άξονες αυτοί είναι οι
εξής:
· 1.Η
πρόκληση θανάτου βιαίως βρεφών παιδιών, ηλικιωμένων, γυναικών και
ενηλίκων χωρίς διάκριση.
· 2.Ο
μηχανισμός του θανάτου κατά μόνας είναι ποικιλόμορφος αναλόγως το μέσο πρόκλησης,
των έμμεσων και αμεσων θανατηφόρων κακώσεων. Στις δε περισσότερες περιπτώσεις
τα μέσα πρόκλησης κακώσεων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν άνω του ενός.
· 3.Τα
μέσα πρόκλησης των έμμεσων και άμεσων θανατηφόρων κακώσεων ήταν όπλα
μακρύκανα, περίστροφα, ξιφολόγχες, μαχαίρια και πρόκληση επίσης κακώσεων
από φωτιά.
· 4.Εχουν
καταγραφεί αναφορές βιασμών
· 5.Δύναται
επίσης να στοιχειοθετηθεί σε ορισμένες περιπτώσεις διακεκριμένους τύπους
βασανιστηρίων όπως πχ η εκτέλεση μελών της ιδιας οικογενείας στον ιδιο χώρο
συνυπαρχόντων και άλλων αξιοποίνων πράξεων δηλ, ότι ο τελευταίος που πεθαινει ή
ο προτελευταίος μέλη της ίδιας οικογένειας ή συναθροίσεων ανθρώπων που βρέθηκαν
μαζί, να βιώνουν όλους τους προγενέστερους θανάτους και τις αξιόποινες πράξεις
που έλαβαν χωρα παρουσία τους μέχρι ο θάνατος να επέλθει και στους ιδίους.
Τέλος η
ετυμηγορία για τη σφαγή του Διστόμου ως έγκλημα κατά της ανθρωπότητας
μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει στο πλαίσιο της απονομής του δικαίου
διεθνώς. Πιστεύουμε ότι η σφαγή του Διστόμου στοιχειοθετεί το έγκλημα κατά της
ανθρωπότητας ακόμη και στο πλαίσιο της μείζονος ηθικής του δικαίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου