Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Το Δίστομο στην Ευρωβουλή

Ο Αγγελής Καστρίτης (στην αναπηρική καρέκλα) μαζί με άλλους επιζώντες από περιοχές που βίωσαν τη ναζιστική θηριωδία, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Πηγή/Αναδημοσίευση: Το Έθνος

«Δεν πίστευα ότι θα έφτανε η ημέρα που θα έλεγα την ιστορία μου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο», λέει συγκινημένος ο Αγγελής Καστρίτης, ο οποίος, σε ηλικία 8 ετών, είδε την οικογένειά του να δολοφονείται εν ψυχρώ από τους ναζί στο Δίστομο.
Ο κ. Καστρίτης, μαζί με άλλους επιζώντες από τη ναζιστική θηριωδία στα Καλάβρυτα, στην Κάνδανο, στην Κλεισούρα, στον Χορτιάτη, στο Κομμένο και στον Βύρωνα, βρέθηκε στην καρδιά της Ευρωπαϊκής Ενωσης και διηγήθηκε όσα συνέβησαν στο Δίστομο τον Ιούνιο του 1944. «Θέλουμε να φανερωθεί η αλήθεια και να μάθει ο γερμανικός λαός τι έγινε την ημέρα εκείνη», είπε στο «Εθνος» λίγο μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ του Στέλιου Κούλογλου «Νεοναζί: Ολοκαύτωμα της Μνήμης» σε μια κατάμεστη αίθουσα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ο 80χρονος σήμερα Αγγελής Καστρίτης διηγήθηκε για άλλη μια φορά την ιστορία που τον σημάδεψε για ολόκληρη τη ζωή του, στέλνοντας σε όλη την Ευρώπη ένα ηχηρό μήνυμα ενάντια στον ναζισμό και σε όλους αυτούς που προσπαθούν να τον αναστήσουν. «Εκείνη τη μέρα, άφησα τη μάνα μου να ζυμώνει ψωμί και πήγα να δω τον παππού και τη γιαγιά μου. Εκείνη την ώρα μπήκαν δύο Γερμανοί στρατιώτες στο σπίτι. Ο ένας πήρε δύο αμφορείς και όταν η γιαγιά μου προσπάθησε να τον εμποδίσει είπε απλά «μπουμ».
Εφυγα τρέχοντας και γύρισα στο σπίτι μου», λέει.
«Οι Γερμανοί έφυγαν και επέστρεψαν στο Δίστομο μερικές ώρες αργότερα, αφού είχαν συμπλακεί με τους Γερμανούς. Η μάνα μου είπε στον πατέρα μου να φύγει. «Θα πειράξουν τα γυναικόπαιδα;» του είπε. Ετσι σώθηκε ο πατέρας μου. Οι Γερμανοί γύρισαν και διέταξαν τον κόσμο να κλειστεί στα σπίτια. Μετά έμπαιναν μέσα τους σκότωναν και έφευγαν. Εγώ κρύφτηκα και γλίτωσα. Οταν έφυγαν άρχισα να ψάχνω τους δικούς μου, συνάντησα μια ξαδέλφη μου, η οποία μου είπε «μην ψάχνεις. Οι Γερμανοί σκότωσαν τη μητέρα, τη γιαγιά και τον παππού σου. Αργότερα είδα νεκρή τη μητέρα μου και κρατούσε ακόμα στο χέρι της το ψωμί που δεν πρόλαβε να βάλει στον φούρνο», κατέληξε.
Στερηθήκαμε τις οικογένειές μας...
Οι επιζήσαντες από τη θηριωδία των ναζί βρέθηκαν στις Βρυξέλλες ως καλεσμένοι του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙZA Στέλιου Κούλογλου, για να διηγηθούν όσα βίωσαν και να αναδείξουν το ζήτημα των γερμανικών επανορθώσεων. «Στερηθήκαμε τις οικογένειές μας και πρέπει να αποζημιωθούμε. Αυτή θα είναι η δικαίωσή μας. Το ζήτημα των επανορθώσεων είναι υλικό αλλά και ηθικό. Ελπίζω ότι η παρουσία μας στις Βρυξέλλες να βοήθησε τους ανθρώπους που μας άκουσαν να καταλήξουν στο σωστό συμπέρασμα».

ΣΤΕΛΙΟΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: