Ενώ η κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους της πόλης είναι μειωμένη
λόγω της εξόδου των εκδρομέων, ο Αύγουστος αναδεικνύεται σε έναν από
τους χειρότερους μήνες σε ό,τι αφορά τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στο
Λεκανοπέδιο.
Ειδικότερα, ο Αύγουστος του 2010, σύμφωνα με τα
στοιχεία της τροχαίας Αττικής, ήταν ο τρίτος κατά σειρά μήνας σε αριθμό
τροχαίων ατυχημάτων, αριθμός που και το φετινό καλοκαίρι παρουσιάζει
ανησυχητική αύξηση παρά το γεγονός πως η κυκλοφορία των οχημάτων στους
δρόμους της πόλης είναι μειωμένη κατά περίπου 50%
Σχεδόν κάθε μέρα, τέτοια περίοδο πέρυσι, ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα, που σημειώθηκε εντός του λεκανοπεδίου.
Είκοσι οχτώ θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα είχαν απολογισμό 30 νεκρούς, με τον μέσο όρο των θανατηφόρων ατυχημάτων ολόκληρου του χρόνου να είναι 24,7%.
"Αυτές ειδικά τις ημέρες, στην Αθήνα και στις μεγάλες πόλεις, εξαιτίας της μειωμένης κυκλοφορίας, οι οδηγοί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Αυτοί οι δρόμοι όμως δεν είναι για μεγάλες ταχύτητες", αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια, την Πρόληψη και τη Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων "Πάνος Μυλωνάς", Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά.
Ανατριχιαστικά τα στοιχεία για το 2011
"Από 1η Ιουνίου μέχρι 9 Αυγούστου είχαμε 265 νεκρούς πανελλαδικά. Από τον αριθμό αυτό 41 νεκροί αφορούν παράσυρση πεζών, εκ των οποίων 14 στην Αττική, 84 νεκροί από εκτροπή οχήματος, εκ των οποίων 14 στην Αττική, 91 νεκροί από σύγκρουση οχημάτων, εξαιτίας παραβίασης προτεραιότητας και κίνησης στο αντίθετο ρεύμα, εκ των οποίων 21 στην Αττική. Ως νεκροί υπολογίζονται εκείνοι που υποκύπτουν ακαριαία", σημειώνει.
Αναφέρει επίσης την αύξηση της συμμετοχής των αλλοδαπών στα τροχαία ατυχήματα. "Τον φετινό Ιούνιο είχαμε 7 τουρίστες νεκρούς", τονίζει.
Η βασική αιτία των δυστυχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι η απροσεξία των πεζών, οι οποίοι διασχίζουν τους δρόμους χωρίς να ελέγξουν, με αποτέλεσμα να παρασύρονται από τα οχήματα.
Η λεωφόρος Βουλιαγμένης, η παραλιακή λεωφόρος Ποσειδώνος, η Αθηνών, η Καβάλας, η Παιανία, το κέντρο της Αθήνας, αλλά και περιφερειακοί δήμοι, όπως η Γλυφάδα, είναι μερικές από τις πιο επικίνδυνες περιοχές στο λεκανοπέδιο Αττικής για τους πεζούς.
"Αν λάβουμε υπόψη τον αντικοινωνικό τρόπο οδήγησης, μαζί με την αβλεψία πολλών πεζών, οδηγούμαστε σε αυτούς τους αριθμούς. Τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Δεκέμβριο, παρατηρείται σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και από τον μήνα Μάρτιο αρχίζει μία αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα", επισημαίνει ο αστυνομικός διευθυντής, υποδιευθυντής της τροχαίας Αττικής, Νίκος Χασομέρης, στο ΑΠΕ - ΜΠΕ.
Δύο είναι οι κυριότεροι λόγοι για την αύξηση των δυστυχημάτων κατά τον Νίκος Χασομέρη. Η αύξηση των μετακινήσεων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και η απρόσεκτη οδήγηση των οδηγών στους δρόμους της πόλης.
"Η ταχύτητα σε άδειους δρόμους, η μέθη, η απουσία ζώνης και κράνους για τους δικυκλιστές, οδηγούν σ’ αυτή την αύξηση. Η εμπειρία μου λέει ότι τα ατυχήματα στην Αττική τους καλοκαιρινούς μήνες αφορούν κυρίως δίκυκλα και παρασύρσεις πεζών", τονίζει.
Σύμφωνα με στοιχεία του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 παρουσιάστηκε μείωση στα τροχαία ατυχήματα. Συγκεκριμένα τα θύματα από τροχαία ήταν λιγότερα κατά 15,9% (1.598 άτομα), σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010.
"Αν δούμε πιο προσεκτικά τους αριθμούς θα παρατηρήσουμε ότι το πρώτο πεντάμηνο του 2011, από Ιανουάριο μέχρι τέλη Μαΐου του 2011, ο αριθμός των νεκρών από θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα ήταν 362, εκ των οποίων 93 νεκροί στην Αττική. Από 1η Ιουνίου μέχρι σήμερα έχουμε 265 νεκρούς πανελλαδικά και 54 στην Αττική", αναφέρει η κ. Μυλωνά και προσθέτει ότι "η συμπεριφορά των οδηγών σε συνδυασμό με την έλλειψη συστηματικής αστυνόμευσης και την έλλειψη ηλεκτρονικών μέσων επιδεινώνουν την κατάσταση".
Από την πλευρά του, ο Νίκος Χασομέρης δηλώνει ότι "η τροχαία προσπαθεί να αποτρέψει το φαινόμενο. Πιστεύουμε ότι με αύξηση των ελέγχων και των συνεργείων μας στους δρόμους της πόλης θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα".
Σχεδόν κάθε μέρα, τέτοια περίοδο πέρυσι, ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα, που σημειώθηκε εντός του λεκανοπεδίου.
Είκοσι οχτώ θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα είχαν απολογισμό 30 νεκρούς, με τον μέσο όρο των θανατηφόρων ατυχημάτων ολόκληρου του χρόνου να είναι 24,7%.
"Αυτές ειδικά τις ημέρες, στην Αθήνα και στις μεγάλες πόλεις, εξαιτίας της μειωμένης κυκλοφορίας, οι οδηγοί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Αυτοί οι δρόμοι όμως δεν είναι για μεγάλες ταχύτητες", αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια, την Πρόληψη και τη Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων "Πάνος Μυλωνάς", Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά.
Ανατριχιαστικά τα στοιχεία για το 2011
"Από 1η Ιουνίου μέχρι 9 Αυγούστου είχαμε 265 νεκρούς πανελλαδικά. Από τον αριθμό αυτό 41 νεκροί αφορούν παράσυρση πεζών, εκ των οποίων 14 στην Αττική, 84 νεκροί από εκτροπή οχήματος, εκ των οποίων 14 στην Αττική, 91 νεκροί από σύγκρουση οχημάτων, εξαιτίας παραβίασης προτεραιότητας και κίνησης στο αντίθετο ρεύμα, εκ των οποίων 21 στην Αττική. Ως νεκροί υπολογίζονται εκείνοι που υποκύπτουν ακαριαία", σημειώνει.
Αναφέρει επίσης την αύξηση της συμμετοχής των αλλοδαπών στα τροχαία ατυχήματα. "Τον φετινό Ιούνιο είχαμε 7 τουρίστες νεκρούς", τονίζει.
Η βασική αιτία των δυστυχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι η απροσεξία των πεζών, οι οποίοι διασχίζουν τους δρόμους χωρίς να ελέγξουν, με αποτέλεσμα να παρασύρονται από τα οχήματα.
Η λεωφόρος Βουλιαγμένης, η παραλιακή λεωφόρος Ποσειδώνος, η Αθηνών, η Καβάλας, η Παιανία, το κέντρο της Αθήνας, αλλά και περιφερειακοί δήμοι, όπως η Γλυφάδα, είναι μερικές από τις πιο επικίνδυνες περιοχές στο λεκανοπέδιο Αττικής για τους πεζούς.
"Αν λάβουμε υπόψη τον αντικοινωνικό τρόπο οδήγησης, μαζί με την αβλεψία πολλών πεζών, οδηγούμαστε σε αυτούς τους αριθμούς. Τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Δεκέμβριο, παρατηρείται σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και από τον μήνα Μάρτιο αρχίζει μία αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα", επισημαίνει ο αστυνομικός διευθυντής, υποδιευθυντής της τροχαίας Αττικής, Νίκος Χασομέρης, στο ΑΠΕ - ΜΠΕ.
Δύο είναι οι κυριότεροι λόγοι για την αύξηση των δυστυχημάτων κατά τον Νίκος Χασομέρη. Η αύξηση των μετακινήσεων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και η απρόσεκτη οδήγηση των οδηγών στους δρόμους της πόλης.
"Η ταχύτητα σε άδειους δρόμους, η μέθη, η απουσία ζώνης και κράνους για τους δικυκλιστές, οδηγούν σ’ αυτή την αύξηση. Η εμπειρία μου λέει ότι τα ατυχήματα στην Αττική τους καλοκαιρινούς μήνες αφορούν κυρίως δίκυκλα και παρασύρσεις πεζών", τονίζει.
Σύμφωνα με στοιχεία του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 παρουσιάστηκε μείωση στα τροχαία ατυχήματα. Συγκεκριμένα τα θύματα από τροχαία ήταν λιγότερα κατά 15,9% (1.598 άτομα), σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010.
"Αν δούμε πιο προσεκτικά τους αριθμούς θα παρατηρήσουμε ότι το πρώτο πεντάμηνο του 2011, από Ιανουάριο μέχρι τέλη Μαΐου του 2011, ο αριθμός των νεκρών από θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα ήταν 362, εκ των οποίων 93 νεκροί στην Αττική. Από 1η Ιουνίου μέχρι σήμερα έχουμε 265 νεκρούς πανελλαδικά και 54 στην Αττική", αναφέρει η κ. Μυλωνά και προσθέτει ότι "η συμπεριφορά των οδηγών σε συνδυασμό με την έλλειψη συστηματικής αστυνόμευσης και την έλλειψη ηλεκτρονικών μέσων επιδεινώνουν την κατάσταση".
Από την πλευρά του, ο Νίκος Χασομέρης δηλώνει ότι "η τροχαία προσπαθεί να αποτρέψει το φαινόμενο. Πιστεύουμε ότι με αύξηση των ελέγχων και των συνεργείων μας στους δρόμους της πόλης θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου