Κυριακή 6 Απριλίου 2008

Φωτογραφικό άλμπουμ 2-Εικόνες του παρελθόντος απ' το Δίστομο.









































Όπως είπα θα δημοσιεύω όσες φωτογραφίες έχω και μπορώ απ' το παρελθόν του Διστόμου.
Άλλες τις έχω στα χέρια μου γιατί πρόκειται για συγγενικά πρόσωπα προγονικά μου, κι άλλες τις έχω βρει ή μου τις έχουν δώσει άλλοι.
Θα περιγράψω μόνο όσες ξέρω. Τα πρόσωπα που απεικονίζονται και την τοποθεσία.
Η πρώτη κατά σειρά φώτο είναι πριν την δεκαετία του 40, τραβηγμένη απο ψηλά απεικονίζεται το διάσελο και ο δρόμος που οδηγεί στον Διστομιτικό γιαλό, στην Παραλία Διστόμου. Η Φωτογραφία είναι τραβηγμένη χειμώνα και διακρίνεται ο πάγος και το χιόνι που αχνοφαίνεται.
Στην δεύτερη φωτογραφία απεικονίζονται Διστομίτισσες ντυμένες με την τοπική Ρουμελιώτικη φορεσιά. Άγνωστο ποιές είναι.
Στην τρίτη βόλτα Διστομιτών στην Αθήνα της δεκαετίας του 50'. Ο πρώτος που φαίνεται είναι ο Παππούς μου, Αθανάσιος Καΐλης με ανιψιές του που έμεναν στην Αθήνα.
Στην τέταρτη είναι η Προγιαγιά μου Βασιλική Καΐλη το γένος Τζάθα, συγγενής με τον μεγάλο και μάχιμο δημοσιογράφο και άλλη μία απ' τις πολλές προσωπικότητες του Διστόμου, Ηρακλή Τζάθα, για τον οποίο θα κάνουμε εκτενή αναφορά.
Στην πέμπτη ο Προπάππους μου Λουκάς Καΐλης κρατώντας το εγγόνι του Δημήτριο Καΐλη. Η Φωτογραφία πρέπει να είναι στα τέλη της δεκαετίας του 40'
Η έκτη φωτογραφία απεικονίζει επίδειξη προικιών σε ημέρες αρραβώνα. Πρόκειται για τον αρραβώνα του Παναγιώτη Τζάθα ο οποίος φαίνεται και στην φώτο. Τα παιδάκια που φαίνονται είναι γειτονόπουλα.
Η έβδομη φωτογραφία, τέλος, είναι πάλι από πασχαλινό γλέντι με τον παραδοσιακό Διστομίτικο ''λάκκο'', όπου όλοι οι γείτονες μαζεύονται και ψήνουνε μαζί τα αρνιά. Η κάθε γειτονιά έχει και τον δικό της ''λάκκο''.
Εδώ είναι απ' την γειτονιά του Ιωάννου Μπάρλου ( θα μιλήσουμε και γι αυτόν ). Έχουμε ξαναδείξει φώτο απ' την ίδια γειτονιά και απ' τον ίδιο λάκκο στο προηγούμενο άλμπουμ.
Στη θέση αυτή βρίσκεται τώρα το ''Μπάρλειο Νηπιαγωγείο Διστόμου''.

Όποιος έχει παλιές φωτογραφίες και επιθυμεί να δημοσιευθούν, ή αν έχει κάτι να σχολιάσει για τα άγνωστα και μη πρόσωπα, ας μου στείλει φώτο ή ας έρθει σε επαφή μου
katsabin@otenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: