Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΞΕΚΙΝΑ...

"Ο Παιδοχώρος συναντά τον Μίκη Θεοδωράκη"

( ΚΛΙΚ ΕΔΩ για πλούσιο φωτορεπορτάζ )
Το ταξίδι της ζωής του Μίκη Θεοδωράκη ξεκινά από τη Χίο... Η Ασπασία και ο Γιώργος Θεοδωράκης αποκτούν ένα όμορφο αγοράκι και το ονομάζουν Μιχάλη. Του τραγουδούν σμυρναίικα τραγούδια και νανουρίσματα. Οι μέρες περνούν κι ο Μιχάλης μεγαλώνει... Η οικογένειά του φεύγει από τη Χίο και πηγαίνει στην Κεφαλονιά. Όμως συχνά, τα Σαββατοκύριακα, παίρνουν το πλοίο και επισκέπτονται τη γιαγιά και τον παππού του στη Χίο. Το απόγευμα ψήνουν καφέ, τρώνε γλυκό του κουταλιού... Εκεί ο Μιχάλης βιώνει μία "ιεροτελεστία"... Ανοίγουν το παράθυρο και βλέπουν τα σπίτια τους απέναντι, τον Τσεσμέ, τραγουδούν και ψέλνουν ύμνους βυζαντινούς...
Στην Κεφαλονιά ο Μίκης ακούει για πρώτη φορά φιλαρμονική μουσική και μαγεύεται... Η παιδαγωγός ρωτάει τα παιδιά αν γνωρίζουν τι είναι η φιλαρμονική μουσική, αν κάποιος έχει ακούσει και τους ζητά να φέρουν πληροφορίες... Ο Μάρκος και ο Ηλίας φέρνουν φωτογραφίες και τις κρεμούν στη γωνιά του "Θεοδωράκη". Ο Μάρκος λέει στη νηπιαγωγό "Κυρία θυμήθηκα τη δύσκολη λέξη και το είπα και έφερα από της Κέρκυρας τη φιλαρμονική!".

Μία συμμαθήτριά τους, η Ευούλα Καντούρη, λέει στις φίλες της την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων ότι ο μπαμπάς της "ξέρει φιλαρμονική" και ότι θα έρθει στην τάξη να μας εξηγήσει... Έτσι ο κ. Καντούρης, μουσικός και διευθυντής φιλαρμονικής ορχήστρας επισκέπτεται το σχολείο μας, για να μας μιλήσει για τη φιλαρμονική μουσική...
Εξηγεί στα παιδιά ότι τα μουσικά όργανα, που χρησιμοποιεί μία φιλαρμονική ορχήστρα, είναι μόνο πνευστά και κρουστά.
Έχει φέρει μαζί του να τους δείξει το τρομπόνι, την τρομπέτα και το σαξόφωνο.... Τα παιδιά ακούνε τους ήχους, που παράγουν αυτά τα μουσικά όργανα και εντυπωσιάζονται!
Ο κ. Καντούρης μας έχει φέρει και κάποιες φωτογραφίες από την ορχήστρα του. Τις κλείνουμε μέσα στο κουτί του Θεοδωράκη και μία ομάδα εξερεύνησης αναλαμβάνει να τις βγάλει και να τις απλώσει στη μοκέτα, για να τις επεξεργαστούμε όλοι μαζί.
Τα παιδιά συγκεντρώνονται γύρω από τις εικόνες, τις παρατηρούν, αναγνωρίζουν τον κ. Καντούρη, βλέπουν ότι σε κάποιες φωτογραφίες κρατά μπακέτα... Συζητούν μεταξύ τους για αυτόν σαν να μη βρίσκεται εκεί..."Δεν είναι μουσικός. Μαέστρος είναι" οι νηπιαγωγοί τους ενθαρρύνουν με ερωτήσεις " Που το καταλάβατε;" "Έχει το ξυλάκι", "Ναι σαν το Μίκη Θεοδωράκη!"
Έπειτα γυρνούν προς το μέρος του, τον κοιτάζουν και η Ιωάννα τον πλησιάζει και τον ρωτά "Είσαι ο Μίκης Θεοδωράκης;". Εκείνος απαντά αρνητικά και τους εξηγεί πως διευθύνει την ορχήστρα, όπως και ο Μ.Θεοδωράκης. Η Εύα τους δείχνει από κοντά τα μουσικά όργανα που τους έφερε ο μπαμπάς της.
Έπειτα φτιάχνουμε μαζί με τα παιδιά επιτραπέζια παιχνίδια memory με εικόνες από μουσικά όργανα.
Τραγουδάμε και χτυπάμε το ρυθμό με τα μουσικά όργανα της τάξης μας.
Όταν κλαίει μια καραμέλα, μην κρατάς ποτέ ομπρέλα...
Στην ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων χτυπούν το ρυθμό και χορεύουν...

Δεν υπάρχουν σχόλια: