Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Ιστορική αναδρομή - Αυτό το θυμάστε; Το φυλλάδιο από την Αρχαιολογική συλλογή Διστόμου



Θυμάστε ένα φυλλάδιο που είχε εκδοθεί από την Αρχαιολογική Μουσειακή Συλλογή Διστόμου, με επιμελητή τον Αρχαιολόγο Φώτη Ντάσιο;
Ευκαιρία να το ξαναθυμηθείτε όσοι το είχατε δει τότε, και να το διαβάσετε όσοι δεν το ξέρετε.
Τα ευρήματα που εκτίθενται είναι εκτός από το Δίστομο, από την περιοχή Ζεμενού Αράχωβας και Καρακόλιθου Διστόμου, καθώς και από Αντίκυρα και Μεδεώνα.
 Ελπίζω να ξαναγίνουν τέτοιες προσπάθειες πολιτισμού και μνήμης

*Η φωτογραφία είναι από το Αρχαίο τείχος του Διστόμου σε στενό που βρίσκεται σε παράδρομο της Πάνω πλατείας, στην οδό Αθανασίου Διάκου και Θεμιστοκλή Κοκκίνη εκεί που τώρα βρίσκεται και ο ομώνυμος ξενώνας Αρχαίο τείχος

( Κάντε κλικ επάνω στην εικόνα για να το δέιτε full screen και να το ξεφυλλίσετε )



Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

ΚΑΛΕΣΜΑ - Μία ανακοίνωση από πολίτες για τον Νέο Δήμο



Την Παρασκευή συναντηθήκαμε πολίτες από το Δίστομο, το Στείρι, την Αράχωβα και την Αντίκυρα  με ενεργό συμμετοχή τα τελευταία χρόνια στα τοπικά κινήματα και τους κοινωνικούς αγώνες.

Διαπιστώσαμε ότι:
·                     ότι το πρόγραμμα Καλλικράτης, παρά την καθιέρωση της εκλογής των Δημοτικών και  Περιφερειακών Οργάνων, στην ουσία, οδηγεί σε δημοτικές και περιφερειακές αρχές που θα λογοδοτούν πολύ λιγότερο στους πολίτες και θα ελέγχονται πολύ περισσότερο από κεντρικές κομματικές επιλογές και ισχυρά “κέντρα” αποφάσεων, παρά τους βαρύγδουπους τίτλους των ήδη υποψηφίων περί ανεξαρτησίας.
Ήδη, αυτή η κατεύθυνση αποτυπώνεται στις διεργασίες επιλογής κομματικών υποψηφίων, που εμπλέκουν λιγότερο από κάθε άλλη φορά την τοπική κοινωνία.
·                     Οι περισσότεροι αιρετοί, στους προηγούμενους προ Καλλικράτειους  Δήμους και κοινότητες της περιοχής , επιδόθηκαν σε πελατειακές σχέσεις  και λειτούργησαν ως εντολοδόχοι συμφερόντων, αγνοώντας το όποιο περιβαλλοντικό ή κοινωνικό κόστος.

            Γνωρίζουμε ότι  οι εκλογές του Νοεμβρίου για τον νέο Δήμο Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας  αλλά και για την αυτοδιοίκηση θα διεξαχθούν σ’ ένα εντελώς νέο τοπίο:
·       Από τη μια πλευρά, η διοικητική μεταρρύθμιση θεσμοθετεί το συγκεντρωτισμό αντί της αποκέντρωσης, απομακρύνοντας έτσι τους πολίτες από τα κέντρα αποφάσεων που άμεσα τους αφορούν και αποτελεί μέρος του περίφημου μνημονίου.
·       Από την άλλη, τα επαχθή κυβερνητικά μέτρα, που εκτός από τη διάλυση κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων, θα κλυδωνίσουν σοβαρά την ίδια την υπόσταση του νέου δήμου. Υπηρεσίες σε κρίσιμους τομείς όπως η υγεία, η παιδεία, το περιβάλλον, οι κοινωνικές παροχές, μεταφέρονται στην ευθύνη τοπικών και περιφερειακών δομών χωρίς πόρους, με μειωμένο προσωπικό, με σχεδόν ανύπαρκτη υποδομή και χωρίς οργάνωση.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η ανάγκη για διαφάνεια, έλεγχο στη διαχείριση και κοινωνικές διεκδικήσεις θα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη.

Επιδιώκουμε ένα Δήμο δημοκρατικό, με τους πολίτες πρωταγωνιστές, με ανεξαρτησία και αυτοτέλεια από την κεντρική διοίκηση. Θέλουμε μια Δημοτική αρχή που να σέβεται και να αξιοποιεί τους πόρους και τα πλεονεκτήματα της περιοχής με κοινωνικό σχεδιασμό και φροντίδα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Επιδιώκουμε μια ανάπτυξη που να διαχέει τα οφέλη σε όλη την κοινωνία, να μην εξαντλεί τα φυσικά αποθέματα, να αντιστρέφει το μοντέλο της ατομικής κατανάλωσης προς όφελος συλλογικών αγαθών, να στηρίζεται σε δραστηριότητες όπως η αναβάθμιση της υγείας και παιδείας με δημόσιο χαρακτήρα για όλους τους πολίτες, η καλλιέργεια του πολιτισμού, η βελτίωση της επικοινωνίας, η εφαρμογή τεχνολογιών για την αντιμετώπιση της ρύπανσης, η καθαρή παραγωγή στη βιομηχανία και τη βιοτεχνία, η παραγωγή ποιοτικών και βιολογικών προϊόντων.

Θεωρούμε ότι στις σημερινές συνθήκες η έννοια “ του νέου  Δήμου Διστόμου – Αράχωβας - Αντίκυρας” πρέπει να αποκτήσει ένα νέο περιεχόμενο, για να ακυρώσουμε αυτά που μας επιβάλλονται και να διεκδικήσουμε συμμετοχή και λόγο σε όσα αφορούν την διαχείριση της καθημερινότητάς μας.

Για το λόγο αυτό, συναντιόμαστε την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010, στο Δίστομο ,  στην αίθουσα του Στάθη Σταθά στις 8:30 μ.μ.

Ομάδα πολιτών

Ευχαριστώ 
ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο, και προσκύνημα στο Μαυσωλείο από Σχολεία της Αθήνας.



Επειδή δεν είναι ωραίο να βλέπουμε κόσμο μόνο το καλοκαίρι, πολύ με χαροποίησε το γεγονός της επίσκεψης στο Αρχαιολογικό μας Μουσείο ( οίκημα που χτίστηκε το 1901 και σύντομα θα αναρτήσω την ιστορική φωτογραφία των εγκαινίων ) από παιδάκια μικρά αθηναϊκών σχολείων, σήμερα στις 10:00 το πρωί.
Δείτε και εδώ σχετικό άρθρο .
Ελπίζω να συνεχιστούν αυτές οι επιμορφωτικές επισκέψεις, που αν μη τι άλλο, κάνουν γνωστό και τον τόπο μας.
Ας γίνει θέμα λοιπόν και στην Νέα Δημοτική αρχή που θα προκύψει μιά και η περιοχή μας είναι και τουριστική ( Αράχωβα και Όσιος Λουκάς ).

Συντριπτική νίκη του Αμβρυσσέα επί του Υψηλάντη, με 4-0

Από τον Crazy butcher.



Μπήκε για τα καλά με το δεξί η ιστορική μας ομάδα στο καινούργιο μας γήπεδο, συντρίβοντας με 4-0 τον Υψηλάντη, αφού έπαιξε ένα πολύ καλό και επιθετικό ποδόσφαιρο. ( ΚΛΙΚ ΕΔΩ )
Σκόρερ ο  Μανόπουλος ο Άκης ( Δύο γκολ ), και ο Νίκος Νικολάου ( Δύο γκολ ).
Να πούμε εδώ ότι ενδέχεται να στέλνεται Δελτίο τύπου που να μας ενημερώνει για την πορεία και την βαθμολογία της ιστορικής μας ομάδας, ιδρυθείσας το 1928 από τον συμπατριώτη μας *Αναστάσιο Λιάσκο ( ΚΛΙΚ ΕΔΩ )
Να πούμε ότι ο επόμενος αγώνας θα έιναι με τον Κυπάρισσο Αντίκυρας.Δείτε και το group μας στο facebook
 Θα γίνει μεγάλο αφιέρωμα στην ιστορία αυτής της ομάδος του Διστόμου, που αν μη τι άλλο διέσωσε και έκανε γνωστή την αρχαία μας ονομασία, μαζί με το συμβολαιογραφείο ( Αμβρυσσού ), το ειρηνοδικείο και το αγρονομείο ( ΚΛΙΚ ΕΔΩ για άλλα ιστορικά στοιχεία ).

*Θα γίνει επίσης ιδιαίτερη μνεία στην προσωπικότητα αυτή του Διστόμου, τον Αναστάσιο Λιάσκο.

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Ο Πλανευτής «Καλλικράτης» και χρήσιμες πληροφορίες για τη συγκρότηση του Νέου Δήμου Διστόμου - Αράχωβας - Αντίκυρας. Από τον Στέργιο Μπακολουκά




Θα προσπαθήσω με μια σειρά από αναρτήσεις να αποσαφηνίσω τα κύρια σημεία του Νόμου «Καλλικράτη» που αφορούν το Δήμο «Διστόμου Αράχωβας Αντίκυρας», με σκοπό οι πολίτες του Δήμου μας (Τουλάχιστον αυτοί που έχουν το «προνόμιο» να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο) να έχουν μια κάποια ενημέρωση, όταν θα προσέλθουν στην κάλπη.
Η προσπάθεια αυτή έγινε για λογαριασμό και ενημέρωση του Συνδυασμού «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία», τον  οποίο στηρίζω και μετά από προτροπή του ηγέτη αυτής της Παράταξης Γιάννη Πατσαντάρα.”
    

Τα βασικά στοιχεία, που αφορούν το δικό μας Δήμο, του  Νόμου 3852/2010/Αρ. Φύλλου 87/7 Ιουνίου 2010, για τη νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης διοίκησης- πρόγραμμα Καλλικράτης
μπορούν να συνοψιστούν στις πιο κάτω παραγράφους:
1)Το σύνολον των εδρών που θα κατανεμηθούν στο τοπικά δημοτικά διαμερίσματα του Νέου Δήμου, εξαρτάται από την ΑΠΟΓΡΑΦΗ του 2001. Ο Νόμος το ορίζει ρητά,( άρθρο 30 παράγ. 2).
2) Σύμφωνα με τα στοιχεία  της απογραφής του 2001, όπως αυτά δημοσιεύτηκαν από το  Υπουργείο Εσωτερικών, ο  πληθυσμός για κάθε πόλη του νέου δήμου έχει ως εξής:
             α) Αντίκυρα: 2984
             β) Αράχοβα : 4180
             γ) Δίστομο   : 4368 (Δίστομο 2048 +Παραλ. Διστόμου-Αγ. Νικόλαος
                                                       1302 + Στείρι 1018)
             Σύνολον       : 11532
3) Σε Δήμους με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν έως τριάντα χιλιάδες(10.001- 30.000) κατοίκους, το Δημοτικό Συμβούλιο αποτελείται από είκοσι επτά (27) μέλη ( άρθρο 7, παράγ. 2 ).
4) Το εκλογικό μέτρο για την εκλογή συμβούλων, προκύπτει, από το ακέραιο πηλίκο της διαίρεσης του συνολικού πληθυσμού όλου του Δήμου, όπως προκύπτει από την ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ, δια του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού συμβουλίου κάθε Δήμου.
Για το δικό μας Δήμο Ισχύει το εξής εκλογικό μέτρο: 11.532:27=427(ακέραιο πηλίκο), (άρθρο 30 παράγ. 2).
5) Η τελική κατανομή των συμβούλων(συμπολίτευση και αντιπολίτευση) ανά δημοτικό διαμέρισμα, θα είναι:
Δίστομο-Παραλ. Διστ. - Στείρι: Σύμβουλοι 10
Αράχοβα:                                  Σύμβουλοι 10
Αντίκυρα:                                  Σύμβουλοι  7
Σύνολον:                                    27 Σύμβουλοι
(Άρθρο30 παράγ. 2,3,4)
 Αυτή η κατανομή των συμβούλων  θα παραμείνει, ανεξάρτητα των εκλογικών αποτελεσμάτων και των ποσοστών που θα λάβουν οι παρατάξεις.
Δηλαδή, η Αράχοβα θα έχει δέκα (10) συμβούλους συνολικά, το Δίστομο δέκα (10) και η Αντίκυρα επτά (7) συμβούλους, για συμπολίτευση και αντιπολίτευση στο σύνολό τους.
6) Κάθε δημοτική Κοινότητα του Νέου Δήμου εκτός των συμβούλων που δικαιούται, της κεντρικής εξουσίας, θα εκλέγει και ένα τοπικό συμβούλιο από πέντε (5) μέλη, με την ίδια διαδικασία των εκλογών και με σταυροδότηση μόνο από το Δημοτικό διαμέρισμα στο οποίο ανήκει το συμβούλιο. (άρθρο 8 παράγ. 1,3). Το Στείρι θεωρείται Τοπική Κοινότητα και εκλέγει τοπικό συμβούλιο από τρείς (3) συμβούλους (άρθρο 8 παράγ.4)
Το πενταμελές αυτό τοπικό Δημοτικό συμβούλιο,  θα βρίσκεται στην έδρα του τοπικού Δημοτικού διαμερίσματος και οι αρμοδιότητές του θα είναι εισηγητικές προς την κεντρική διοίκηση και εκτελεστικές των αποφάσεων αυτής. Δηλαδή θα κάνει ότι έκανε η παλιά δημοτική αρχή, εκτός του να παίρνει αποφάσεις. Ισχύει το ίδιο και για το τριμελές τοπικό κοινοτικό συμβούλιο του Στειρίου. (άρθρο 81 παράγ.1,2,3)
7) Το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεστε, έχουν και οι  ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ που διαμένουν νόμιμα σε κάθε τοπικό δημοτικό διαμέρισμα και είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους αυτού.(άρθρο 10 παράγ. 1,2 και άρθρο 13 παράγ. 1,2)
8) Σε Δήμους πάνω από δέκα χιλιάδες(10.000) κατοίκους, ο Δήμαρχος ΔΕΝ μπορεί να ασκεί και άλλο επάγγελμα. Εδώ Πανηγυρίζουμε!!!!!!!!!!( (αρθρο16 παράγ. 1). (αυτό δεν ισχύει την πρώτη τετραετία για το δικό μας Δήμο. «άρθρο 282 παράγ. 18»)
9) Οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι κάθε συνδυασμού μπορεί να είναι όσοι και οι έδρες κάθε εκλογικής περιφέρειας, με δυνατότητα προσαύξησης έως και 50%. Στη δική μας περίπτωση 27+27x50%=41 και ειδικότερα  στην Αράχοβα 10+10x50%=15, στο Δίστομο(Δίστομο, Στείρι, Παραλία Διστόμου) 10+10x50%=15 και στην Αντίκυρα 7+7χ50%=11  (άρθρο18 παράγ. 2β).
10) Οι υποψήφιοι του τοπικού συμβουλίου κάθε δημοτικής κοινότητας  μπορεί να είναι όσοι και οι έδρες, στη δική μας περίπτωση πέντε έδρες για κάθε δημοτική κοινότητα(Αράχοβα, Δίστομο, Αντίκυρα), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ένα. Δηλαδή: 5+1=6,( άρθρο 18 παράγ.2γ). Το Στείρι είναι τοπική κοινότητα και δικαιούται τρείς έδρες με δυνατότητα αύξησης των υποψηφίων κατά έναν, δηλαδή οι υποψήφιοι μπορεί να είναι: 3+1=4. 
11) Ο αριθμός των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων ή συμβούλων δημοτικής  κοινότητας από κάθε φύλο, σε κάθε συνδυασμό, πρέπει να ανέρχεται τουλάχιστον στο (1/3) του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού συμβουλίου ή του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας. Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι τουλάχιστον ίσο με το μισό της. Στο δικό μας Νέο Δήμο οι Γυναίκες κάθε συνδυασμού και για όλες τις Πόλεις μαζί πρέπει να είναι τουλάχιστον εννέα (9), δηλαδή 27χ1/3=9, το ίδιο συμβαίνει και για τους άντρες. Για κάθε τοπικό συμβούλιο οι Γυναίκες πρέπει να είναι τουλάχιστον δύο(2), δηλαδή 5χ1/3=2 (άρθρο 18 παράγ.3)
12) Για την εκλογή δημοτικών συμβούλων έχουμε δικαίωμα τριών(3) σταυρών για υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας  στους καταλόγους της οποίας είμαστε  εγγεγραμμένοι και ένα(1) σταυρό για υποψηφίους των άλλων  εκλογικών περιφερειών του οικείου δήμου. Σύνολον τέσσερεις(4) σταυρούς δηλαδή. Για την εκλογή τοπικών συμβουλίων κάθε δημοτικής κοινότητας, έχουμε δικαίωμα δύο(2) σταυρών. Για την τοπική κοινότητα Στειρίου και για την εκλογή του τριμελούς συμβουλίου, οι κάτοικοι μπορούν να βάλουν μόνο ένα(1) σταυρό.
Αυτό σημαίνει για παράδειγμα, ότι ο ψηφοφόρος της Αράχοβας είναι υποχρεωμένος να διαλέξει ένα συνδυασμό και εν συνεχεία σε αυτόν τον συνδυασμό να επιλέξει μέχρι ΤΡΕΙΣ υποψηφίους οι οποίοι να ανήκουν στην εκλογική περιφέρεια που είναι εγγεγραμμένος, δηλαδή  στην ΑΡΑΧΟΒΑ και ΕΝΑΝ υποψήφιο από τις άλλες πόλεις του Δήμου .
Για την εκλογή τοπικών συμβούλων ψηφίζουμε μόνο τους υποψηφίους του τοπικού δημοτικού διαμερίσματος(Διστόμου, Αράχοβας, Αντίκυρας), ή τοπικής κοινότητας(Στείρι), στους καταλόγους του οποίου είμαστε εγγεγραμμένοι.  (άρθρο 27 παράγ. 2,3).
13) Τα τρία πέμπτα(3/5) των εδρών του δημοτικού συμβουλίου καταλαμβάνει ο επιτυχών συνδυασμός και τα δύο πέμπτα (2/5) οι επιλαχόντες συνδυασμοί ( άρθρο 32 παράγ.1).
Δηλαδή στη δική μας περίπτωση, η συμπολίτευση θα έχει δέκα εξ (16) συμβούλους και η αντιπολίτευση ένδεκα(11).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Από εδώ και πέρα ή κατανομή των εδρών, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, γίνεται ανάλογα με τον αριθμό των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβαν οι συνδυασμοί.
14) Η κατανομή των εδρών στους συνδυασμούς που μετέχουν στις εκλογές, γίνεται σε περίπτωση επαναληπτικής ψηφοφορίας, σε δύο φάσεις. Στην πρώτη κατανομή, διανέμονται οι μισές έδρες του ΔΣ. Το κλάσμα που προκύπτει στρογγυλοποιείται στην αμέσως μεγαλύτερη μονάδα. Στη δεύτερη κατανομή, διανέμονται οι υπόλοιπες έδρες. Στη δική μας περίπτωση στην Α΄ κατανομή, οι προς διανομή έδρες είναι δέκα τέσσερες(14) και στη Β’ κατανομή οι έδρες είναι δέκα τρείς (13), (άρθρο 33 παράγ. 2).
15) Οι αντιδήμαρχοι στην περιοχή τη δική μας είναι τέσσερεις (4), (άρθρο 59 παράγ. 2)

ΥΣ. Στην επόμενη ανάρτηση, όλα τα παραπάνω θα προσπαθήσω να τα κάνω πιο……… σύντομα και πιο…….. λιανά!!!

Χρήσιμες πληροφορίες για τη συγκρότηση του Νέου Δήμου Διστόμου - Αράχωβας - Αντίκυρας.
Ο νέος Δήμος Διστόμου- Αράχωβας- Αντίκυρας αποτελείται από τις τρείς περιφέρειες (όπως ονομάζονται πλέον οι πρώην και καταργηθέντες με τον Καλλικράτη, Δήμοι).
*Διστόμου.(Δίστομο, Στείρι, Παραλία Διστόμου)
*Αράχοβας.
*Αντίκυρας
  
Η Περιφέρεια Διστόμου αποτελείται από την Δημοτική Κοινότητα:
 Διστόμου( Μαζί με την Παραλία Διστόμου)
(Ονομάζεται Δημοτική Κοινότητα επειδή έχει πάνω από 2000 κατοίκους, απογραφή 2001)
 Την τοπική Κοινότητα:
      Στειρίου
(Ονομάζεται Τοπική Κοινότητα επειδή έχει κάτω από 2000 κατοίκους, απογραφή 2001).
      
Η Περιφέρεια Αράχοβας αποτελείται από την Δημοτική Κοινότητα:
      Αράχοβας(Μαζί με οικισμούς Καλυβιών και Ζεμενού)
(Ονομάζεται Δημοτική Κοινότητα επειδή έχει πάνω από 2000 κατοίκους, απογραφή 2001).
Η Περιφέρεια Αντίκυρας αποτελείται από την Δημοτική Κοινότητα:
      Αντίκυρας
(Ονομάζεται Δημοτική Κοινότητα επειδή έχει πάνω από 2000 κατοίκους, απογραφή 2001)


ΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
  • Το νέο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Διστόμου- Αράχωβας –Αντίκυρας, θα αποτελείται από 27 μέλη συν το Δήμαρχο.
  • Η Περιφέρεια Διστόμου(Δίστομο, Στείρι, Παραλία Διστόμου), θα συμμετέχει στο 27μελές Δημοτικό Συμβούλιο του νέου Δήμου με 10 μέλη.
  • Η Περιφέρεια Αραχόβης θα συμμετέχει με 10 μέλη
  • Η Περιφέρεια Αντίκυρας θα συμμετέχει με 7 μέλη
Για την εκλογή των Δημοτικών συμβούλων θα ψηφίσουμε τους υποψήφιους της περιφέρειάς, στα δημοτολόγια της οποίας είμαστε εγγεγραμμένοι, βάζοντας έως τρεις σταυρούς. Έχουμε δικαίωμα και έναν μόνο σταυρό στους υποψήφιους των άλλων  περιφερειών. Τα 3/5 των εδρών , δηλαδή 16 συμβούλους, καταλαμβάνει ο πλειοψηφών συνδυασμός και τα 2/5 των εδρών,  δηλαδή 11 συμβούλους, αναλογικά η αντιπολίτευση.
ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
Οι  Δημοτικές Κοινότητες Διστόμου , Αραχόβης και Αντίκυρας θα έχουν 5μελές Τοπικό Δημοτικό Συμβούλιο η κάθε μία, για την εκλογή του οποίου θα βάζουμε έως 2 σταυρούς, αλλά μόνο στους υποψηφίους της δημοτικής κοινότητα στην οποία ανήκει ο κάθε Πολίτης.
Τα 3/5 των εδρών καταλαμβάνει ο πλειοψηφών συνδυασμός σε κάθε δημοτική κοινότητα  και τα 2/5 η Αντιπολίτευση. Δηλαδή τρείς (3) έδρες  η συμπολίτευση και δυο(2) έδρες η αντιπολίτευση.
Ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας θα εκλέγεται με ψηφοφορία από τους Τοπικούς  Συμβούλους(Δίστομο, Αράχοβα, Αντίκυρα).

ΟΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
          Η Τοπική Κοινότητα Στειρίου, θα έχει 3μελές Τοπικό Κοινοτικό Συμβούλιο. Για την εκλογή του οποίου οι κάτοικοι του Στειρίου  θα βάλουν 1 σταυρό.
Οι έδρες κατανέμονται με απλή αναλογική σε όλους τους συνδυασμούς.
Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας θα εκλέγεται αυτός που ο ίδιος και ο συνδυασμός του θα πλειοψηφήσει στις εκλογές της  Τοπικής Κοινότητας(Στείρι).
Συνοψίζοντας: Έχουμε δικαίωμα να βάλουμε μέχρι τρείς (3) σταυρούς στους υποψηφίους της Δημοτικής περιφέρειάς μας, ένα (1) σταυρό στους υποψηφίους των άλλων δύο Δημοτικών περιφερειών και μέχρι δύο (2) σταυρούς για τις πενταμελή συμβούλια των Δημοτικών κοινοτήτων που ανήκουμε. Το Στείρι είναι Τοπική κοινότητα έχει τριμελές τοπικό συμβούλιο,  για την εκλογή του οποίου οι κάτοικοι έχουν δικαίωμα για ένα (1) σταυρό.    
Αντιδήμαρχοι
Ο Νέος Δήμος Διστόμου Αράχωβας Αντίκυρας θα έχει 4 αντιδημάρχους
Συμμετοχή γυναικών-ανδρών

Ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων, συμβούλων δημοτικής κοινότητας και συμβούλων τοπικής κοινότητας
από κάθε φύλο ανέρχεται τουλάχιστον στο ένα τρίτο (1/3) του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού συμβουλίου ή του συμβουλίου δημοτικής ή τοπικής κοινότητας που υπολογίζεται διακεκριμένα για κάθε δημοτικό συμβούλιο και κάθε συμβούλιο δημοτικής ή τοπικής κοινότητας. Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι τουλάχιστον ίσο με το μισό της.
Δηλαδή στο ψηφοδέλτιο για το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να συμμετέχουν το ελάχιστον εννέα (9) γυναίκες για όλο το Δήμο.
Στο ψηφοδέλτιο για κάθε Δημοτική Κοινότητα  πρέπει να συμμετέχουν το ελάχιστο δυο (2) γυναίκες.
          Στο ψηφοδέλτιο για την Τοπική Κοινότητα Στειρίου  πρέπει να συμμετέχει το ελάχιστο μία (1) γυναίκα.
Άρα ένα πλήρες ψηφοδέλτιο μιας παράταξης πρέπει να έχει τουλάχιστον δέκα εξ (16) Γυναίκες.


ΔΗΛΩΣΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑΣ ΓΡΑΝΙΤΣΙΩΤΗ, ΥΠΟΨΗΦΙΑΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΙΣΤΟΜΟΥ – ΑΡΑΧΩΒΑΣ – ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ


   
    Ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης του Δήμου μας. Λόγω της ευρύτητας του αντικειμένου πρέπει να τον αντιμετωπίσουμε ως έναν τομέα με καταλυτικές επιπτώσεις στο σύνολο της κοινωνίας μας, αφού το παραγόμενο προϊόν διαχέεται σε όλες τις κοινωνικές ομάδες και επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής μας.
    Με δεδομένη την παγκόσμια περιβαλλοντική κρίση που αφορά κατά μείζονα λόγο τον τουρισμό, κορυφαία μας επιλογή αποτελεί η πράσινη αειφόρα ανάπτυξη
-η προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος
-η αναβάθμιση της τουριστικής παιδείας
-η αύξηση της ανταγωνιστικότητας με την πράσινη ανάπτυξη (οικολογικός τουρισμός – αγροτουρισμός)
-θρησκευτικός τουρισμός
-κοινωνικός τουρισμός
    Με την αποκέντρωση της εθνικής τουριστικής πολιτικής στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα υπάρξει εξειδικευμένος τοπικός σχεδιασμός και διαχείριση με μεγάλο βαθμό αυτονομίας του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας.

Ευαγγελία Γρανιτσιώτη
Υποψήφια Δήμαρχος Διστόμου – Αράχωβας - Αντίκυρας

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Περίεργες εξαφανίσεις σκύλων στο Δίστομο. Τι να τρέχει άραγε;



Τις τελευταίες μέρες δεν είναι πιά στους δρόμους τα σκυλάκια που όλοι γνωρίζαμε το καλοκαίρι. Εκείνα τα εγκαταλελειμμένα τα φουκαριάρικα που δεν είχαν στον ήλιο μοίρα και στριφογύρναγαν στις ταβέρνες για ένα κόκκαλο.
Θυμάστε ένα πίτ μπουλ θηλυκό που το εγκατέλειψαν από γειτονικό μέρος; Σημειωτέον ξέρω ποιός είναι ο ιδιοκτήτης και σε ποιό σπίτι κατοικούσε το θηλυκό αυτό πίτ μπουλ. ( Κλικ εδώ για παλαιότερο άρθρο πέρι εγκατάλειψης κατοικιδίων )
Θυμάστε άλλα δύο κυνηγόσκυλα με μακριά αυτιά και με άψογη συμπεριφορά; Όπως και το πίτ μπουλ άλλωστε είχε άψογη συμπεριφορά. Η το άλλο το πολύχρωμο το αρσενικό που έβλεπε άνθρωπο και έκανε πέρα από φόβο; Ποιός ξέρει πόσες θα έιχε φάει.
Ταυτόχρονα μ' αυτές τις καταγγελίες για εξαφάνιση, δηλητήριασαν, ένα άσπρο μικρό σκυλάκι το οποίο έμενε σε αυλή σπιτιού και είχε και περιλαίμιο. Κι όλα αυτά ταυτόχρονα με τις περίεργες εξαφανίσεις των άλλων αδέσποτων. Λέτε να είναι σύμπτωση;
Κατ' αρχήν εγώ όσα σκυλιά έχω χάσει είναι από τροχαίο το ένα και από πυροβολισμό το άλλο, επειδή είχε παέι σε ένα μαντρί για να ζευγαρώσει με ένα θηλυκό που ήταν εκεί!! Και υποστήριξε ο τσοπάνος ότι έκανε αγέλες και του έτρωγε τα ζώα. Ποιό; Ένα καλοταϊσμένο σκυλί σαν το δικό μου να φάει ζωντανά ζώα;
Το θέμα πάλι των τροχαίων με τα σκυλιά το έχω θίξει πολλές φορές
( Κλικ εδώ για να το δέιτε ).
Κάποια δίποδα κτήνη που λέγονται άνθρωποι, ακούγοντας σκυλάδικο πίσω απ' τα φιμέ τζάμια, και βγάζοντας το χέρι έξω απ' το παράθυρο κατά τη γνωστή συνήθεια του αντιαισθητισμού τους, παραβιάζουν το όριο ταχύτητας και πάνε του σκοτωμού, ειδικά στον δρόμο της οδού Οσίου Λουκά, που είναι ο δρόμο που περνά κάτω απ' τις εγκαταστάσεις του Μπάρλου όπου εργάζομαι και τα βλέπω κάθε μέρα.
Αν τηρούσαν και οι δύο τα όρια ταχύτητας πόλεως δεν θα μου είχαν σκοτώσει τα σκυλιά. Ο ένας είχε φορτηγό και έτρεχε ιλιγγιωδώς, την ώρα μάλιστα που πήγαιναν οι μαθητές στο σχολείο τους, κι ο άλλος πήγαινε στο χωριό του και είχε παραβιάσει κατά πολύ τα όρια ταχύτητας με το Ι.Χ του.
Εννοείται ούτε σταμάτησε ούτε μείωσε ταχύτητα ( Αυτός είναι ο πολιτισμός του ). ( Καντε ΚΛΙΚ κι εδώ. Είναι για γερά στομάχια ).
Πάμε πάλι στο θέμα μας.
Όπως ξέρετε υπάρχει νομοθεσία απ' την ελληνική πολιτεία που προβλέπει την περίθαλψη των αδέσποτων σε κάθε Δήμο ή κοινότητα της Ελλάδας. Μάλιστα γι αυτό χρηματοδοτούνται κιόλας οι Δήμοι. Άλλο αν δεν τηρείται τίποτα σ' αυτήν την χώρα, ειδικά όταν έχει να κάνει με πολιτισμό.
Επίσης και οι δολοφονίες είτε από τροχαία είτε από φόλες, κι αυτές διώκονται ποινικά, αλλά είπαμε ότι δεν τηρείται τίποτα σ' αυτή τη χώρα, ειδικά όταν έχει να κάνει με πολιτισμό. ( Το γράφω εσκεμμένα δεύτερη φορά για να το εμπεδώσετε ).
Αν λοιπόν μάθω ότι αυτές οι ομαδικές δηλητηριάσεις δεν έγιναν από ανεγκέφαλο και κακό άνθρωπο και έγιναν από κάποιον φορέα της πολιτείας, θα σας ξεφτιλίσω και θα κάνει αυτή η είδηση τον γύρο του κόσμου στην κυριολεξία.
Θα τρέχετε και δεν θα φτάνετε.
Αν έγινε κατι τέτοιο, πέρα του ότι θα ξεφτιλιστούμε όλοι μαζί, είναι πάρα πολύ σοβαρό θέμα και θα λάβει διαστάσεις.
Ντροπή και αίσχος...για να μην πω κάτι άλλο.

Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2010

Ένα ντοκουμέντο για τα ....αντικαπνιστικά μέτρα στην Ελλάδα

Από τη φίλη μας Βίκυ Μπ.
( Κλικ στην εικόνα για μεγένθυση )

Από πότε απαγορεύεται το κάπνισμα σε δημόσια γραφεία;
Τελικά η βλακεία, η ανοησία και το αναμάσημα νόμων και νομοσχεδίων, κυβερνά αυτή τη χώρα απ' του Όθωνα τα χρόνια.
Ξυπνήστε και μαυρίστε τους.

Ο Παπανδρέου στους Δελφούς για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση


Ο Παπανδρέου στους γειτονικούς Δελφούς για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση


Στους Δελφούς θα βρεθεί την Κυριακή το πρωί ο πρωθυπουργός, συμμετέχοντας στη Συνάντηση Διαλόγου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.


Σύμφωνα με το Γραφείο του πρωθυπουργού, στις 10:00 το πρωί ο κ. Παπανδρέου θα απευθύνει ομιλία, ανοίγοντας τις εργασίες της Συνάντησης.
Προσκεκλημένοι στη συνάντηση είναι, επίσης, ο υπουργός Επιστήμης, Έρευνας και Τεχνολογίας της Πορτογαλίας, Jose Mariano Gago, ο υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δρ. Ανδρέας Δημητρίου και ο πρώην πρόεδρος του Dublin City University, Ferdinand von Prondzynski.

Η παράσταση ''Ελλάς πάμε λουκέτο'' του ταλαντούχου Στειριώτη Λάκη Μπέλλου σε σκηνοθεσία της Διστομίτισσας Βίκης Κελέρμενου, σε άρθρο της εφημερίδας ''Καθημερινή''

Η παράσταση ''Ελλάς πάμε λουκέτο'' του ταλαντούχου Στειριώτη Λάκη Μπέλλου σε σκηνοθεσία της Διστομίτισσας Βίκης Κελέρμενου, σε άρθρο της εφημερίδας ''Καθημερινή'' ( ΚΛΙΚ ΕΔΩ )

Από την Μαριάννα Τζιάντζη

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Αποτυπώματα



                                                                Πρεμιέρα στο Στείρι
Η παράσταση της επιθεώρησης «Ελλάς, πάμε λουκέτο», που δόθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Στείρι της Βοιωτίας, έκανε «πρεμιέρα και φινάλε ταυτόχρονα», σύμφωνα με το πρόγραμμα. «Eίσοδος έξοδος δωρεάν», όμως κανείς από τους 1.500 θεατές που είχαν κατακλύσει το προαύλιο και είχαν γαντζωθεί στα κάγκελα του δημοτικού σχολείου του χωριού δεν θέλησε να φύγει. Νύχτα γλυκιά και ατμόσφαιρα πανηγυριού με υπαίθριους μικροπωλητές και μυρωδιές από καλαμπόκια, σουβλάκια, λουκουμάδες

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

Ένα σπάνιο ντοκουμέντο από την ''Ηλεκτρική Διστόμου'' του 1938. Από το εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής του Διστόμου της δεκαετίας του 1930



Ένα σπάνιο ντοκουμέντο από την ''Ηλεκτρική Διστόμου'', που ήταν από τα πρώτα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής που κάλυπτε τότε όλο το Δίστομο, την στιγμή κατά την οποία άλλα μεγαλύτερα μέρη δεν είχαν ακόμη. ( Κλίκ επάνω στην εικόνα για μεγάλο μέγεθος ).
Και μάλιστα από Διστομίτες επιχειρηματίες, τους αδερφούς Γ.Κίνια και τον Αναστάσιο Σεχρεμέλη.
Το ρεύμα ήταν τριφασικό!! Και παρείχε τις υπηρεσίες του από το εργοστάσιο που βρισκόταν μέσα στο Δίστομο.
Εδώ μπορείτε να δείτε μία μηνιαία συνδρομή του πελάτη Ιωάννη Π. Σφουντούρη, από την 30 Αυγούστου 1939 όπως θα δείτε να αναγράφεται στην απόδειξη.
Αξιοσημείωτη είναι η ωραία γραφή και οι γραμματικές γνώσεις που είχαν ανέκαθεν οι πιο πολλοί Διστομίτες.
Τέλος να ευχαριστήσω για ακόμη μία φορά, την Κ. Ελένη Κίνια Αθανασίου, που για πολλοστή φορά με έχει βοηθήσει και στηρίξει σ' αυτή μου την προσπάθεια.
Η Ελένη Κίνια Αθανασίου, έχει δημιουργήσει μόνη της όλο το Λαογραφικό Μουσείο Διστόμου
( ΚΛΙΚ ΕΔΩ ) κάτι που το είχε όνειρο εδώ και πολλές δεκαετίες.
Να πούμε ότι είναι εγγονή του Κίνια που είχε την ''Ηλεκτρική Διστόμου'', και έχει κρατήσει το μπλοκ με τις αποδείξεις συνδρομών.
Εμείς πήραμε τυχαία μία απόδειξη και πέσαμε στο όνομα αυτό του Σφουντούρη Ιωάννη.
Σκεφτείτε πόσοι απ' αυτούς τους συμπατριώτες μας, που εκείνον τον Αύγουστο του 1938 πλήρωναν την συνδρομή τους, σφαγιάστηκαν από τους Γερμανούς την αποφράδα ημέρα του Ιουνίου του 1944, δηλαδή λίγα χρόνια αργότερα.
Την υπερευχαριστώ για μία ακόμη φορά.

Η συνέντευξη του Τάσου Σταθά στο Βήμα fm για την παράσταση ''Έξω απ' την πόρτα'' του Βόλφγκανγκ Μπόρχερτ από την ''Θεατροφρένεια''



 Όπως σας είχα υποσχεθεί, ανεβάζω την συνέντευξη του Τάσου Σταθά στο Βήμα fm στον Μάκη Προβατά, εν όψει της παραστάσεως ''Έξω απ' την πόρτα'' του Βόλφγκανγκ Μπόρχερτ, που παίχτηκε από το θεατρικό Εργαστήρι Διστόμου ''Θεατροφρένεια'' στο 24ο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικών θιάσων,( ΚΛΙΚ ΕΔΩ ) στον Δήμο Ζωγράφου, μετά από την απόφαση της κριτικής επιτροπής που πέρασε τις καλύτερες παραστάσεις από όλη την Ελλάδα.
Να πούμε εδώ ότι ο Τάσος Σταθάς, εκτός από το Βήμα fm, μίλησε στον Αθήνα 9,84 και στο ΝΕΤ 105,8

Πατήστε το play για αναπαραγωγή
Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Ενδέχεται να συνεχιστούν οι ανασκαφές στο πρωτοχριστιανικό οινοποιείο στο Δίστομο



Μία απ' τις σημαντικότερες αρχαιολογικές αποκαλύψεις της ευρύτερης περιοχής και όχι μόνο, είναι το Πρωτοχριστιανικό οινοποιείο στην θέση Βερβά ή Καστρί στο Δίστομο, ( ΚΛΙΚ ΕΔΩ ), κοντά στο Φωκικό βουλευτήριο ( λογαράς σήμερα )*.
Η ανασκαφή σταμάτησε στην αρχή της σχεδόν, αφού αποκαλύφθηκε σημαντικό μέρος της αρχαίας αυτής βιοτεχνίας, λόγω έλλειψης χρημάτων από την πολιτεία, καθώς και δυσκολίας στις απαλλοτριώσεις στα γύρω χωράφια ( πάλι οικονομικός ο λόγος ).
Μετά από αίτηση όμως της υπεύθυνης Αρχαιολόγου και προϊσταμένης της εφορίας αρχαιοτήτων όπου υπαγόμαστε, έγινε συζήτηση στη Λιβαδειά που δίνει μεγάλες ελπίδες για τη συνέχεια της ανασκαφής που θα φέρει στο φως σημαντικά στοιχεία για την περιοχή και την χώρα μας.
Ας ελπίσουμε!!

* Θα κάνω ξεχωριστό άρθρο για το Φωκικό Βουλευτήριο
** Κλίκ επάνω στις εικόνες για πανοραμική όψη

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Εκπομπή της ΕΤ1 θα προβάλει τον οικισμό του ''Μπάρλου'' που δημιούργησε το ζεύγος Αντωνακάκη



Η νέα εκπομπή της ΕΤ1 με τίτλο ''Από τον Καλλικράτη στον Καλατράβα'', αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος και περιεχομένου, που θα προβάλεται κάθε τρίτη, έκανε σήμερα γυρίσματα στον οικισμό του Μπάρλου στο Δίστομο.
Η συγκεκριμένη εκπομπή θα προβληθεί γύρω στις αρχές του Ιανουαρίου του 2011, και μεταξύ άλλων θα αναφερθεί στην ιστορία της αρχιτεκτονικής του ζεύγους Νίκου και Σουζάνας Αντωνακάκη, αρχιτεκτόνων του οικισμού.
Έχει προβληθεί σχετική εκπομπή από την κρατική τηλεόραση για τον οικισμό αυτό των εργαζομένων στην Εταιρεία ''Ελληνικοί βωξίται Ελικώνος Γ.Λ.Μπάρλος'', για την οποία έχω αναρτήσει σχετικό άρθρο.

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

Κυκλοφόρησαν οι "Μαρτυρίες μιας διαδρομής" της Έλλης Παππά. Ένα πολύτιμο εργαλείο για την ανασύνθεση μιας ταραγμένης εποχής.

ΠΗΓΗ: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ


Η Έλλη Παππά κατέθεσε το 1993 και το 1995 δύο κείμενά της στα Ιστορικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη, θέτοντας ως προϋπόθεση να δημοσιευτούν μόνο μετά τον θάνατο της. Το πρώτο κείμενο ήταν ένα δακτυλόγραφο 52 σελίδων με τίτλο "Υπόθεση Πλουμπίδη" και το δεύτερο μία ομάδα κειμένων (συνολικά 108 σελίδες) απαρτιζόμενη από: προλογικό σημείωμα με τίτλο "Λίγα λόγια", αυτοβιογραφικό κείμενο, σώμα άρθρων της στις εφημερίδες "Αυγή" και "Νέα" με τίτλο "Παράρτημα", κείμενο με τίτλο "Γράμματα στον γιο μου" και ιδιόχειρο γράμμα του Νίκου Πλουμπίδη προς την ίδια με ημερομηνία 4. V. 52. 

Το Ίδρυμα, ανταποκρινόμενο στην επιθυμία της δωρήτριας, ξεκίνησε την προετοιμασία της έκδοσης μετά τον θάνατο της, τον Οκτώβριο του 2009 και σήμερα παραδίνει στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό αυτούσια και δίχως παρεμβάσεις το σύνολο αυτής της μαρτυρίας.

"Όποιος ενδιαφερθεί να διαβάσει αυτό το κείμενο δεν πρέπει να πιστεύει πως θα βρει μιαν αυτοβιογραφία. Αναμφισβήτητα, όσα γράφω με αφορούν, αφορούν τη ζωή μου και τις εμπειρίες μου, αλλά περιορίζομαι αυστηρά (όσο μπορούσα και όσο μπόρεσα) σε μια κατηγορία εμπειριών: σε όσες αφορούσαν τη θέση μου στο ΚΚΕ και τις περιπέτειες της αμοιβαίας σχέσης μας.

[...] Σ' αυτές τις εμπειρίες μου στάθηκα, αυτές προσπάθησα να δώσω στο κείμενό μου, που καταθέτω στο Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη με την ελπίδα πως σε κάτι μπορεί να χρησιμεύσει. Η αλλαγή μεθόδων λειτουργίας, λήψης και εφαρμογής των αποφάσεων, ο σεβασμός στους αγωνιστές είναι πλέον στοιχειώδεις ανάγκες για την Αριστερά του τόπου μας, ύστερα κι από τις σκληρές εμπειρίες της κατάρρευσης του "υπαρκτού σοσιαλισμού". Το ζήτημα είναι αν αυτές οι ανάγκες -ή οι ιστορικές αναγκαιότητες- έχουν γίνει κοινή συνείδηση σε όλα τα κόμματα της Αριστεράς, ιδιαίτερα που κομμουνιστικού κινήματος.

Αυτός είναι και ο λόγος που με παρακίνησε να καταθέσω τις δικές μου μαρτυρίες (για να μην πω και τα μαρτύρια) για όσα (πάντως, όχι όλα) είδα, γνώρισα, έπαθα μέσα στο κίνημα στο οποίο αφιερώσαμε τη ζωή μας -χωρίς ανταλλάγματα και "εξαργυρώσεις".


Έλλη Παπά, Αθήνα, 27.12.1995
H Πόλυ Κρημνιώτη σε ένα από τα πρώτα σχόλια που δημοσιεύτηκαν με την κυκλοφορία του βιβλίου γράφει:


"Όποιος ενδιαφερθεί να διαβάσει αυτό το κείμενο δεν πρέπει να πιστεύει πως θα βρει μιαν αυτοβιογραφία. Αναμφισβήτητα, όσα γράφω με αφορούν, αφορούν τη ζωή μου και τις εμπειρίες μου, αλλά περιορίζομαι αυστηρά (όσο μπορούσα και όσο μπόρεσα) σε μια κατηγορία εμπειριών: σε όσες αφορούσαν τη θέση μου στο ΚΚΕ και τις περιπέτειες της αμοιβαίας σχέσης μας". Μ' αυτά τα "λίγα λόγια" εισαγάγει η Έλλη Παππά στην αφήγηση που συνθέτει την πολιτική της διαθήκη, τα κείμενα με τις πολιτικές τοποθετήσεις της που κατέθεσε στα Ιστορικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη προκειμένου να δημοσιευτούν μετά τον θάνατό της. Λίγο πριν συμπληρωθεί ένας χρόνος από την αποδημία της (27 Οκτωβρίου 2009) το Μουσείο Μπενάκη παραδίδει σήμερα τις "Μαρτυρίες μιας Διαδρομής", έκδοση που αναμένετο με ενδιαφέρον, τόσο για όσα μαρτυρεί η Παππά για τις εσωτερικές διαδικασίες στους κόλπους του Κομμουνιστικού Κόμματος από την προεμφυλιακή περίοδο ως και τις αρχές της δεκαετίας του '90 οπότε αποχωρεί από το ΚΚΕ, όσο και, κυρίως, για τον Νίκο Πλουμπίδη, ίσως την πιο συκοφαντημένη προσωπικότητα από τον Νίκο Ζαχαριάδη και την ηγεσία του κομμουνιστικό κόμματος στη μετεμφυλιακή περίοδο.
Η έκδοση περιλαμβάνει προλογικό σημείωμα με τίτλο "Λίγα λόγια", αυτοβιογραφικό κείμενο, άρθρα της στις εφημερίδες "Αυγή" και "Νέα" με τίτλο "Παράρτημα", κείμενο με τίτλο "Γράμματα στο γιο μου" και ιδιόχειρο γράμμα του Νίκου Πλουμπίδη με ημερομηνία 4.V.52, τα οποία συγκροτούσαν το σώμα του κειμένου που παρέδωσε στο Μουσείο το 1995. Προηγουμένως, το 1993, η Έλλη Παππά είχε δώσει στο Μουσείο Μπενάκη το 52σέλιδο κείμενο της με τίτλο "Υπόθεση Πλουμπίδη", το οποίο συγκροτεί το δεύτερο μέρος της έκδοσης και από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της καθώς η Έλλη Παππά, όπως σε όλη της τη ζωή, υπερασπίζεται την αθωότητα του "Μπάρμπα", όπως ήταν το ψευδώνυμό του στα χρόνια της παρανομίας, απέναντι σε όλες τις συκοφαντίες της τότε ηγεσίας του ΚΚΕ.
Στα κείμενά της, βέβαια, κυριαρχεί η σχέση της με τον Νίκο Μπελογιάννη ωστόσο σκιαγραφεί τον Νίκο Πλουμπίδη μέσα από την παρουσίαση της δράσης του, του οράματός του, της κομματικής πειθαρχίας που τον χαρακτήριζε και των επαφών του με άλλα πολιτικά πρόσωπα εντός και εκτός αριστεράς. Παράλληλα σκιαγραφεί το εσωτερικό τοπίο, τις διαφορετικές προσεγγίσεις και τις αντιθέσεις για τις τύχες του ελληνικού αριστερού κινήματος. Πρόσωπα, συνέδρια, αποφάσεις, ολομέλειες, θέσεις και αντιπαραθέσεις δίνονται με τρόπο προσωπικό και συχνά δραματικό στα κείμενά της ανασυνθέτοντας ψηφίδες εκείνης της ταραγμένης εποχής.
Εξ' ίσου σημαίνουσα η επιστολή που ο Νίκος Πλουμπίδης της στέλνει το '52 στις φυλακές λίγο μετά την εκτέλεση του Νίκου Μπελογιάννη, αποτυπώνει με τη σειρά της το κλίμα και τις αντιδράσεις της περιόδου. "Αγαπητή μου", της γράφει "Σήμερα έβρισα δικούς μας που δεν βλέπουν ότι το κουτσομπολιό που γίνεται σε βάρος σου είναι έργο της Ασφάλειας. Δεν τολμούν να σε κατηγορήσουν για τη στάση σου, σε κατηγορούν σαν "γυναικούλα", "για τιμή", ότι έβαλες μαύρα, δεν τρως κ.λπ. κ.λπ. Όλα αυτά είναι έργο της ασφάλειας, όμως και συ τους έδωσες λαβή. ΕΣΥ, κορίτσι μου, δικαιολογημένα πόνεσες διπλά για την απώλεια αγαπημένου άντρα και ΔΙΑΛΕΧΤΟΥ συντρόφου, όμως συ δεν είσαι η γυναίκα οποιουδήποτε άντρα ούτε και απλή συντρόφισσα. Είσαι η γυναίκα του ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ, που δεν ήταν μόνο άντρας σου, ήταν ηγέτης του ΚΚΕ, ήταν εξαίρετος ΤΑΓΟΣ των εργαζομένων της Ελλάδας, ήταν το καμάρι της προοδευτικής ανθρωπότητας". Το πιο σημαντικό όμως είναι πιο κάτω, όπου, ο Πλουμπίδης αναφέρεται στην προσωπική του περίπτωση, στα ερωτηματικά που του προκαλεί η στάση του κόμματος. "Πολλά, πάρα πολλά ερωτήματα μπίανουν από πολύ καιρό σχετικά με μένα" της γράφει. "Το Κόμμα να μην ενδιαφερθή για μένα επί τόσον καιρό σημαίνει ότι κάτι σοβαρό έχει εναντίον μου. Τι; .... Νομίζω ότι κάποιος εχθρός του Κόμματος βρίσκεται σε κάποιο κρίκο και χύνει το δηλητήριό του ανάμεσα στα στελέχη του Κόμματος. Εγώ ήμουν στην Ελλάδα. Δεν τολμά ο εχθρός να με πη χαφιέ ή, αν το λέη, δεν το πιστεύουν οι σύντροφοι του Π.Γ. που με ξαίρουν. Πάντως όμως δίνει στο Π.Γ. πληροφορίες που αναγκάζουν το Π.Γ. να είναι κουμπωμένο μαζύ μου, αφού δεν μπορεί να ξεκαθαρίσει την υπόθεση".
Η μαρτυρία της Έλλης Παππά παραδίδεται ως πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των ιστορικών προκειμένου να ενισχύσει το σύνολο των καταθέσεων για την εμφυλιακή και μετεμφυλιακή Ελλάδα, για τη ζωή στις φυλακές, για τις διώξεις και τις δίκες των Ελλήνων κομμουνιστών αλλά και μια κατάθεση από την πλευρά της ίδιας της αριστεράς. Όπως σημειώνεται στο δελτίο τύπου του Μουσείου Μπενάκη "πέρα από την αντίδραση που θα προκαλέσει ο λόγος της στο εσωτερικό της σημερινής αριστεράς και πέρα από την όποια "χρήση" θα γίνει στα λόγια της, προκειμένου να "αποδειχτεί" άλλη μια φορά η αρνητική στάση του ΚΚΕ στους ανθρώπους του, η δημοσίευση της μαρτυρίας της προσβλέπει στην ανάγνωση και από νεανικότερο κοινό προκειμένου να κατανοηθεί η πίστη και το πάθος, η προσμονή και τα εμπόδια που χαρακτήρισαν τους κοινωνικούς αγώνες στην Ελλάδα των περασμένων δεκαετιών".
πηγή:
 ΑΥΓΗ : Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/09/2010

Σας υπενθυμίζουμε ότι είχαμε γράψει για την ΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ πέρυσι στις 30 Οκτωβρίου μετά το θάνατό της και είχαμε προαναγγείλει  την κυκλοφορία αυτού του βιβλίου επικαλούμενοι δημοσιογραφικές πληροφορίες αλλά και τη συζήτηση που κάναμε όταν μας έκανε την τιμή να μιλήσει στο βιβλιοπωλείο μας. Σας προτρέπουμε να διαβάσετε  αυτή την ανάρτηση με κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο. Όταν η Ιστορία έρθει και σου ψιθυρίσει στ’ αυτί Έλα … Πηγαίνεις …(Με την ΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ στην Σύγχρονη Έκφραση το 1998)


Ακόμα σας δίνουμε διευθύνσεις όπου μπορείτε να διαβάσετε τα πρώτα σχόλια που είδαν το φως της δημοσιότητας πριν και μετά την έκδοση του βιβλίου. Προβλέπεται δε να ακολουθήσει καταιγισμός με τα πρώτα διαβάσματα.

Κριτικές -  Παρουσιάσεις
Πόλυ Κρημνιώτη, Μπελογιάννης, Πλουμπίδης και Βαβούδης: "Μαρτυρίες μιας διαδρομής", "Η Αυγή", 19.9.2010
Δημήτρης Παλαιολογόπουλος, Έβγαλαν χαφιέ τον Βαβούδη για να σκεπάσουν αδυναμίες, συκοφαντίες, "Η Αυγή", 19.9.2010

Ιωάννα Κολοβού, Μια έκδοση που θα συζητηθεί, "Βραδυνή", 13.9.2010
Γιάννης Ασδραχάς, Η πνευματική διαθήκη που κατέθεσε η Έλλη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη, "Εξπρές", 12.9.2010