Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΥΦΥΪΑΣ- Mήπως έχετε ένα χαρισματικό ή ταλαντούχο παιδί; - ''Του Γιώργου Ι. Λούκα''


Mήπως έχετε ένα χαρισματικό ή ταλαντούχο παιδί; Πώς το αναγνωρίζουμε;; Πώς λειτουργεί στο σχολείο, στην οικογένεια και στο κοινωνικό σύνολο;;
Πολλές θεωρίες και προγράμματα πλέον, έχουν προκύψει για την αναγνώριση του ταλέντου και της χαρισματικότητας.
Tα περισσότερα από αυτά όμως καλύπτουν τα πολιτισμικά δυτικά πρότυπα και αφορούν τα ατομιστικά χαρακτηριστικά της κοινωνίας μας. Καμία αξιολόγηση για παράδειγμα δεν εξετάζει αυτό που λέμε κοινωνική νοημοσύνη, η οποία είναι απαραίτητη σε κουλτούρες που προωθούν τη συνεργασία και όχι μόνο.
Ας ξεκινήσουμε απαντώντας ένα-ένα στα ερωτήματα. Πρώτον σε αυτό που συμφωνούν οι περισσότεροι ειδικοί είναι ότι η νοημοσύνη είναι η ικανότητα να μαθαίνουμε από την εμπειρία καθώς και η ικανότητα να προσαρμοζόμαστε ή και να αλλάζουμε το περιβάλλον. Αυτά τα στοιχεία δεν τα μετρούν τα τεστ.
Τα τεστ μπορούν να μετρήσουν την ικανότητα προσοχής, μνήμης και επεξεργασίας της πληροφορίας( συγκλίνουσα σκέψη), όπως επίσης και την ικανότητα σύνθετης επίλυσης προβλημάτων, φαντασία, δημιουργικότητα( αποκλίνουσα σκέψη). Μπορούν επίσης να μετρήσουν επιμέρους δεξιότητες όπως γλωσσική, μαθηματική ικανότητα, αλλά και κινητικές, μουσικές ικανότητες.
Στο Plan-c ύστερα από χρόνια ενασχόλησης καταφέραμε να δημιουργήσουμε ίσως το ολιστικότερο πρόγραμμα αναγνώρισης ταλέντου και εφυϊάς στην Ελλάδα. Χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα εργαλεία όπως το WISC V, Torrance test for creativity καθώς και τη μεθοδολογία του Harvard και του Project Zero για την πολλαπλή νοημοσύνη, μαζί με ειδικά διαμορφωμένα σενάρια δράσης, είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε αλλά και να βοηθήσουμε το παιδί που σκέφτεται πιο σύνθετα, πιο ώριμα και ίσως πιο αντισυμβατικά να αναπτύξει τις δυνητικότητες του.
Υπεύθυνος προγράμματος:
Yorgos Loucas
Learning Facilitator

Ο Γιώργος Λούκας είναι πατέρας δύο παιδιών, συγγραφέας, με σπουδές στη Φιλολογία, μεταπτυχιακό τίτλο στην ειδική αγωγή, στην Οργανωσιακή Ψυχολογία καθώς και εξειδίκευση στην Λογοθεραπεία(Higher National Diploma in speech and language therapy). Μετεκπαιδευθείς στην πολλαπλή νοημοσύνη στο Harvard Graduate School of Education και στο Torrance Centre for Creativity and Talent Development στη μέτρηση και ανάπτυξη της δημιουργικότητας. Ερευνητής και δημιουργός καινοτόμων παιδαγωγικών προγραμμάτων, όπως το Loukas Play και το μοναδικό αξιολογητικό δεξιοτήτων Learning Escape Room σε παγκόσμιο επίπεδo . Συνιδρυτής των εκπαιδευτικών Κέντρων Plan-C.

Δεν υπάρχουν σχόλια: