Γράφει η Μαρία Σάντα ( Αμπατζή )
Ένας άλλος συντοπίτης μας,είναι ο Θέμης Παπαϊωάννου ή Κατσαμπίνης .
Ένας άλλος συντοπίτης μας,είναι ο Θέμης Παπαϊωάννου ή Κατσαμπίνης .
Ο Θέμης Παπαϊωάννου γεννήθηκε στις 27 Μαρτίου 1974. Είναι Ιδιωτικός υπάλληλος και ζει μόνιμα στο Δίστομο όπου και είναι η εργασία του.
Αυτοδίδακτος στο Τρίχορδο μπουζούκι, ξεκίνησε με μια κιθάρα που του δώρισε ο Πατέρας
του, βλέποντας την εμμονή του με την μουσική από μωρό παιδί.
Ημιμαθής στην κιθάρα εξ' αιτίας της έλλειψης δασκάλων μουσικής στο Δίστομο, άρχισε να παίζει με δικό του τρόπο μαζί με τις λίγες γνώσεις που αποκόμισε από το πολύ μικρό χρονικό διάστημα που διδάχτηκε κιθάρα στον χώρο της τότε βιβλιοθήκης Γυμνασίου Διστόμου, αλλά λόγω έλλειψης μαθητών, οι δάσκαλοι έφυγαν νωρίς απο κει.
Η πρώτη του επαφή ήταν με κλασσική κιθάρα, και μετά με ακουστική, άλλα για πολύ λίγο.
Στην κιθάρα έπαιζε τσιμπητά και σόλαρε, με αποτέλεσμα να την κάνει μπουζούκι, για να καταλάβει ότι τελικά εκεί ανήκει.Με την βαριά κληρονομιά που κουβαλούσε στην πλάτη του λοιπόν απ' τον Παππού του
( Βλέπε εδώ ) που έπαιζε σαντούρι και τραγουδούσε καταπληκτικά ( Με δισκογραφία στην Columbia το 1954 ), ο Θέμης άρχισε να ασχολείται καθημερινά και αγόρασε μπουζούκι το 1991.
Ήταν ένα τρίχορδο σκληρό και δυσκολόπαικτο από ένα κατάστημα στον Πειραιά.Μεγάλη βοήθεια και εμπειρία αποκόμισε απ' την πτυχιούχο μουσικό κιθαρίστρια και πρώτη του ξαδέρφη Αμαλία Κρομμύδα που τώρα κάνει σπουδαία καριέρα στην Γερμανία. Μαζί έγραψαν και το πρώτο του τραγούδι '' Τα συντρίμμια''.
Πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι είχε μεγάλη μουσική συλλογή απ' τον Πατέρα του, που του είχε αφήσει δίσκους εξαιρετικής ποιότητας.
Έτσι τα ακούσματά του ήταν οι μουσικές των Μίκη Θεοδωράκη, Διονύση Σαββόπουλου, Κώστα Χατζή, Γρηγόρη Μπιθικώτση, Βασίλη Τσιτσάνη, Γιώργου Μητσάκη, Χρήστου Λεοντή, Σταύρου Ξαρχάκου, Ηλία Ανδριόπουλου, Δήμου Μούτση, καθώς και πλήθος από δίσκους βινυλίου 45 στροφών απ' τους γονείς του, διαφόρων μουσικών ειδών.
Τα Ρεμπέτικα τα αγάπησε απ' τους δίσκους των 33 στροφών από τις μετεκτελέσεις που είχαν γίνει την δεκατία του 60 με όλους τους μεγάλους λαϊκούς τραγουδιστές, άλλα παρουσία των δημιουργών.
Ωστόσο έψαχνε να βρεί τις ''Βραχνές'' με τα σκρατς πρώτες εκτελέσεις των 78 στροφών που μετεγγράφονταν σε βινύλιο απ' τους συλλέκτες.
Τους πρώτους που άκουσε, με την φωνή κυρίως του Γρηγόρη Μπιθικώτση και της Πόλυς Πάνου, ήταν οι Τσιτσάνης και Μητσάκης, όπου και τους τραγουδούσε στις μαθητικές εκδρομές.
Έτσι μεγαλώνοντας γνώρισε τον Κακούργο, όπου και θαύμαζε από μικρό παιδί, κι όταν άρχισε να μαθαίνει σιγά - σιγά, εκείνος τον ανέβαζε στο πάλκο μαζί του.
Αφού τον έμαθαν οι συντοπίτες του και οι των πέριξ Χωριών, και ενώ τέλειωσε το στρατιωτικό του, απέκτησε ένα καλό αλλά ταλαιπωρημένο τρίχορδο, ( λόγω παλαιότητας και κακομεταχείρησης ), από έναν θείο του που δεν έμαθε να παίζει ποτέ, κι έτσι του το δώρισε ακούγοντας τον στον Κακούργο .
Έφτιαξε λοιπόν μια κομπανία αποτελούμενη από Διστομίτες.
Έκλειναν δουλειές σε κάποια ταβερνάκια της Θήβας, της Χαλκίδας και Λιβαδειάς.
Το σημαντικότερο ήταν μια συναυλία που έκαναν στον Ιερό Χώρο του Θεάτρου του Μαυσωλείου Διστόμου στις 27 Αυγούστου 1997, ( Συμπτωματικά η ημέρα θανάτου της μεγάλης Σωτηρίας Μπέλλου ) Αφιέρωμα στο Ρεμπέτικο.
Μια πολύ προσεγμένη δουλειά με φυσικό ήχο.
Συνέχισε τις μουσικές τους σπουδές στο ''Σχολείο Παραδοσιακής Μουσικής'' του αείμνηστου δεξιοτέχνη στο σαντούρι, Αριστείδη Μόσχου.
Πήραν μέρος σε πολλές συναυλίες της σχολής και έκαναν πολλές γνωριμίες. Εκεί ήταν και η μικρούλα τότε Αρετή Κετιμέ, που τώρα κάνει μεγάλη καριέρα.
Εδώ και πολλά χρόνια ο Θέμης έχει πάψει να συμμετέχει σε τοπικές εκδηλώσεις και τα σχετικά, γιατί δεν έχει κανέναν συνεργάτη εδώ.
Έκατσε κάποια χρόνια μόνος να τελειοποιηθεί στο μπουζούκι όπου έχει αποκτήσει ένα δικό του ύφος, για να δικτυωθεί και να κάνει πολλές σπουδαίες γνωριμίες.
Τώρα συμμετέχει σε Φεστιβάλ Ρεμπέτικης μουσικής που γίνεται κάθε καλοκαίρι στην Κουρούτα Αμαλιάδας.
Τραγούδια που αγαπήθηκαν στον πολύ στενό κύκλο, μιας και έχει έλλειψη επαγγελματικής και δισκογραφικής καριέρας, είναι η ''Στάχτη'', το ''Η νύχτα είναι φυλακή'', το ''Παιδί του Ρεμπέτη'', και άλλα.
Σημαντική είναι η φιλία του με την μεγάλη τραγουδίστρια και κόρη του αείμνηστου μουσικού Αντώνη Κατινάρη, Μαρίας Κατινάρη.
Θα γίνει αναφορά στον επαγγελματία και καλό μουσικό στο Λαϊκό τραγούδι, Διστομίτη Τάκη Σφουντούρη, στην ταλαντούχα και πολλά υποσχόμενη Σταυρούλα Τζιτζώκου,
ο Θέμης Παπαϊωάννου έχει γράψει άρθρα για το Ρεμπέτικο στην διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια wiki, και σε τοπική εφημερίδα του Χωριού Λάλας Ηλείας, ''Αντίλαλοι του Λάλα
Μια πολύ προσεγμένη δουλειά με φυσικό ήχο.
Συνέχισε τις μουσικές τους σπουδές στο ''Σχολείο Παραδοσιακής Μουσικής'' του αείμνηστου δεξιοτέχνη στο σαντούρι, Αριστείδη Μόσχου.
Πήραν μέρος σε πολλές συναυλίες της σχολής και έκαναν πολλές γνωριμίες. Εκεί ήταν και η μικρούλα τότε Αρετή Κετιμέ, που τώρα κάνει μεγάλη καριέρα.
Εδώ και πολλά χρόνια ο Θέμης έχει πάψει να συμμετέχει σε τοπικές εκδηλώσεις και τα σχετικά, γιατί δεν έχει κανέναν συνεργάτη εδώ.
Έκατσε κάποια χρόνια μόνος να τελειοποιηθεί στο μπουζούκι όπου έχει αποκτήσει ένα δικό του ύφος, για να δικτυωθεί και να κάνει πολλές σπουδαίες γνωριμίες.
Τώρα συμμετέχει σε Φεστιβάλ Ρεμπέτικης μουσικής που γίνεται κάθε καλοκαίρι στην Κουρούτα Αμαλιάδας.
Τραγούδια που αγαπήθηκαν στον πολύ στενό κύκλο, μιας και έχει έλλειψη επαγγελματικής και δισκογραφικής καριέρας, είναι η ''Στάχτη'', το ''Η νύχτα είναι φυλακή'', το ''Παιδί του Ρεμπέτη'', και άλλα.
Σημαντική είναι η φιλία του με την μεγάλη τραγουδίστρια και κόρη του αείμνηστου μουσικού Αντώνη Κατινάρη, Μαρίας Κατινάρη.
Θα γίνει αναφορά στον επαγγελματία και καλό μουσικό στο Λαϊκό τραγούδι, Διστομίτη Τάκη Σφουντούρη, στην ταλαντούχα και πολλά υποσχόμενη Σταυρούλα Τζιτζώκου,
ο Θέμης Παπαϊωάννου έχει γράψει άρθρα για το Ρεμπέτικο στην διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια wiki, και σε τοπική εφημερίδα του Χωριού Λάλας Ηλείας, ''Αντίλαλοι του Λάλα
3 σχόλια:
Θέμη,
θέλω να σε ευχαριστήσω για την αναφορά που κάνεις σε μένα στο άρθρο σου. Πάρα πολύ ευγενικό αυτό εκ μέρους σου.
Συνέχισε να γράφεις όπως ξέρεις εσύ να γράφεις. Τα άρθρα σου είναι όχι μόνο ρηξικέλευθα, αλλά και στοχεύουν ακριβώς σε πράγματα που άλλοι δεν βλέπουν ή αρνούνται να δουν εσκεμμένα...
Ειλικρινά, σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
Είναι πάντα αισιόδοξο να συναντάς τέτοιον καλλιτεχνικό οργασμό σε περιοχές της ελληνικής επαρχίας! Πολλά θερμά συγχαρητήρια για όλα!
Τα συγχαρητήρια, και για τους ίδιους ακριβώς λόγους , ανήκουν και σε σένα..
Να σαι καλά..
Δημοσίευση σχολίου