Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

Δύο άρθρα από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ σχετικά με την οδηγική κουλτούρα στην Ελλάδα προς τους ποδηλάτες. Στην έρευνα ο συμπατριώτης μας, Γιάννης Καλύβας




Πρόγραμμα ανάλογο με αυτό του Λονδίνου, όπου οδηγοί φορτηγών και ποδηλάτων εκπαιδεύονται για να αποφεύγονται τα ατυχήματα δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Κάτι αντίστοιχο όμως - που θα ενημέρωνε πολλούς οδηγούς και ποδηλάτες - εύκολα μπορεί να υλοποιηθεί και μάλιστα χωρίς κόστος. Το οργάνωσαν «ΤΑ ΝΕΑ» με τη βοήθεια του ποδηλάτη Γιάννη Καλύβα - που χρησιμοποιεί το ποδήλατο για τις καθημερινές μετακινήσεις του - και του οδηγού φορτηγού Παναγιώτη Ρηνιάσα (από τη μεταφορική εταιρεία του Γ. Τζωρτζάτου). Και οι δύο έμειναν ικανοποιημένοι από το μίνι σεμινάριο.
Ο κ. Καλύβας ανέβηκε για λίγο στη θέση του οδηγού του φορτηγού. Και ο κ. Ρηνιάσας καβάλησε το ποδήλατο. Ετσι, ο Γιάννης Καλύβας είδε από τους καθρέφτες σε ποια σημεία δεν φαίνεται ένας ποδηλάτης όταν περνάει ή σταματάει δίπλα από ένα φορτηγό. «Πράγματι από τη θέση του οδηγού του φορτηγού είδα χρήσιμα πράγματα για να αποφύγω ατυχήματα» ανέφερε ο κ. Καλύβας.
Αντίστοιχα ο κ. Ρηνιάσας τόνισε από την πλευρά του πως είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουν οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές ποια είναι τα τυφλά σημεία, «εκεί δηλαδή όπου δεν μπορούμε να τους δούμε καθόλου από τους καθρέφτες. Για παράδειγμα, ένα λάθος που συνήθως κάνουν - και πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγεται - είναι ότι περνάνε από δεξιά. Ειδικά όταν σταματούν στο πλάι του φορτηγού δίπλα στην πόρτα του συνοδηγού δεν είναι ορατοί από τους καθρέφτες». 
 
Ο ποδηλάτης Γιάννης Καλύβας προτρέπει όσους διστάζουν να βγουν με το ποδήλατο στους δρόμους να «ξεκινήσουν προσεκτικά, συμμετέχοντας στις ποδηλατοβόλτες»

 Ο ιδιωτικος υπάλληλος Γιάννης Καλύβας ο οποίος χρησιμοποιεί ποδήλατο για τις μετακινήσεις του στην Αθήνα τονίζει ότι το ιδανικό προκειμένου να κάνουν οι ποδηλάτες ασφαλείς πεταλιές στους δρόμους θα ήταν «να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι - χωρίς κολονάκια και στηθαία που είναι μάλιστα επικίνδυνα - και παίρνοντας χώρο από τον δρόμο και το αυτοκίνητο. Οχι από το πεζοδρόμιο. Και βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι σ' αυτό το κομμάτι θα κινούνται αποκλειστικά ποδήλατα». Προσθέτει πως παρά την έλλειψη υποδομών για το ποδήλατο, οι πολίτες δεν θα πρέπει να φοβούνται να κινηθούν μ' αυτό.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου