Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Οι καταναλωτές πρέπει να υιοθετήσουν τα ελληνικά προϊόντα στη διατροφή τους

ΛΕΕΙ ΣΤΑ ''ΝΕΑ'' Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΒΒΑΘΑΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΓΣΕΒΕΕ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ «ΕΣΤΙΑΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ - ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ'', ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ  ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ  ΣΤΙΣ  30 ΚΑΙ 31 ΜΑ'ΙΌΥ. 
 

Σε επιστροφή στις ελληνικές παραδοσιακές διατροφικές συνήθειες καλεί ο Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της αστικής εταιρείας «Εστία», γενικός γραµµατέας της Οµοσπονδίας Εστιατόρων και αντιπρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ. Με αφορµή και το επερχόµενο γαστρονοµικό διήµερο, στις 30 και 31 Μαΐου στο Σύνταγµα, σε συνεργασία µε το Κίνηµα Πολιτών «Καταναλώνουµε ό,τι Παράγουµε», προτρέπει σε καθολική στήριξη των ντόπιων παραγωγών και της ελληνικής κουζίνας έναντι των ξενόφερτων διατροφικών µοντέλων.

1 Πότε και γιατί συστάθηκε η «Εστία»;
Το 2008, µε στόχο την προώθηση της ελληνικής γαστρονοµίας και ζαχαροπλαστικής.

2 Ποιοι φορείς είναι µέλη;

Η Πανελλήνια Οµοσπονδία Εστιατορικώνκαι Συναφών Επαγγελµάτων, η Οµοσπονδία Επαγγελµατοβιοτεχνών Ζαχαροπλαστών, η Οµοσπονδία Αρτοποιών, η Οµοσπονδία Τυροπαραγωγών,η Λέσχη Αρχιµαγείρων,ηΕνωση Βιοτεχνών Βιοµηχανιών Ζαχαρωδών,οΣύνδεσµος Ελλήνων Τυποποιητών ΣυσκευαστώνΕξαγωγέων Μελιού, ο Σύνδεσµος Ελληνικών Βιοµηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου, η Πανελλήνια Συνοµοσπονδία Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισµών και η ∆ιεπαγγελµατική Οργάνωση Αµπέλου και Οίνου.

3 Οι δράσεις σας;

Κατά κύριο λόγο συµµετοχές και ηµερίδες σε παράλληλες εκδηλώσεις κλαδικών εκθέσεων.

4 Γιατί ενώσατε τις δυνάµεις σας µε το Κίνηµα Πολιτών «Καταναλώνουµε ό,τι παράγουµε»;

H κοινή συνισταµένη των δύο φορέων είναι η προώθηση των ελληνικών προϊόντων και η διατήρηση των επιχειρήσεων και των θέσεων εργασίας.

5 Ο στόχος του γαστρονοµικού διηµέρου στο Σύνταγµα;

Οι«Ελληνικές Γευστικές ∆ιαδροµές» να γίνουν µέρος της διατροφικής καθηµερινότητάς µας.

6 Υπό ποιες προϋποθέσεις είναι εφικτός;

Οι καταναλωτές να γνωρίσουν τα προϊόντα της χώρας µας και να τα υιοθετήσουν στην καθηµερινή διατροφή τους. Και εσείς να προβάλετε τις επιχειρήσεις που τα παράγουν.

7 Τι θα δει ο κόσµος στην πλατεία στο τέλος του µήνα;

Τα πάντα! Θαπεριπλανηθεί σε γεύσεις κάθε γωνιάς της Ελλάδας. Θα ανακαλύψει νέους γαστρονοµικούς συνδυασµούς στη βάση µιας καθαρά ελληνικής παραδοσιακής κουζίνας.

8 Τι θα τους τραβήξει περισσότερο την προσοχή;

Μάλλον ητεράστια ελληνική σαλάτα 500 κιλών που θα φτιάξουν 100 σεφ της Λέσχης Αρχιµαγείρων!Αλλάκαιη «Υδρόγειος των γεύσεων» που θα φτιάξουν εκπαιδευόµενοι σεφ, σκαλίζοντας καλλιτεχνικά λουλούδια πάνω σε λαχανικά και φρούτα.

9 Εχει ανάγκη από τέτοιες καµπάνιες ο Ελληνας;

Κάθε προσπάθεια που τονίζει την ανάγκη για επιστροφή στις ρίζες της διατροφικής µας παράδοσης είναι και χρήσιµη και αναγκαία.

10 Ειδικά η νεολαία, πώς πείθεται να απαρνηθεί τα φαστ φουντ;

Γνωρίζοντας και αναγνωρίζοντας την αξία των ελληνικών ειδών διατροφής, τόσο µέσω της οικογένειας, όσο και µέσω της εκπαίδευσης, όπου οργανωµένα θα διαµορφώνεται µια νέα διατροφική συνείδηση στους νέους.  

11 Μιλάτε για ελληνικό διατροφικό πολιτισµό. ∆ηλαδή;
Ο ελληνικός διατροφικός πολιτισµός συµπυκνώνει γεωγραφία, ιστορία, οικονοµία, κλίµα, πολιτισµό, θρησκεία, ανθρώπους, παραδόσεις.

12 Το ιδανικό ελληνικό διατροφικό πρότυπο;

Η µοναδικότητα της ελληνικής γαστρονοµίας και η συνεχής αλληλεπίδρασή της µε τη φύση, την αισθητική και τις παραδόσεις.

13 Ποιος ευθύνεται για την ξενόφερτη διατροφή στα ελληνικά σπίτια;

Ολοι µας έχουµε ένα µερίδιο ευθύνης. Πάντως η δραστική µεταβολή των συνηθειών των Ελλήνων και ιδιαίτερα ο υπερβολικός τρόπος µε τον οποίο υιοθέτησαν ένα δυτικόµορφο µοντέλο διατροφής (ταχυφαγεία, έτοιµη τροφή κ.λπ.), τους οδήγησε σε αυτό.

14 Γιατί συχνά το ελληνικό προϊόν είναι και ακριβότερο από το ξένο;

Οι φυσικές και αγνές συνθήκες παραγωγής πολλές φορές είναι τελείως διαφορετικές µεταξύ ελληνικών και ξένων προϊόντων και την καθιστούν πολυδάπανη. Είναι τελείως διαφορετικό η ντοµατιά να καλλιεργείται στο χωράφι και στον ήλιο από το να αναπτύσσεται µέσα σε δεξαµενές νερού.

15 Τώρα µε την κρίση οι Ελληνες άλλαξαν

συνήθειες στο φαγητό;

Η άκρατη πολλές φορές ξενοµανία και ο καταναλωτισµός οδήγησαν πολλούς σε ακριβότατες λύσεις διατροφής, που τώρα κατανοούν ότι δεν τους προσέφεραν τίποτα. Παρατηρείται µια επιστροφή για φαγητό στην εστία, στο σπίτι µας.

16 Στα εστιατόρια και τις ταβέρνες εξακολουθούν να πηγαίνουν;

Ναι, αλλά σε πολύ µικρότερο βαθµό. Ο κλάδος της εστίασης διέρχεται την µεγαλύτερη κρίση των τελευταίων 50 ετών.

17 Οι εστιάτορες πώς απαντάτε στην οικονοµική συγκυρία;

Προσφέροντας την καλύτερη δυνατή ποιότητα ελληνικού φαγητού στην καλύτερη δυνατή τιµή. Και µε προωθητικές ενέργειες, όπως οι χρονικές ζώνες εστίασης µε µειωµένο κόστος (happy hours) και τα εκπτωτικά κουπόνια.

18 Κλείνουν επιχειρήσεις εστίασης;

∆υστυχώς ναι, και µάλιστα σε έναν κλάδο που προσφέρει πολλά στην εθνική οικονοµία και απασχολεί µεγάλο µέρος του εργατικού δυναµικού.

19 Συµφέρει να ανοίξουν καινούργιες;

Η κρίση πάντα προσφέρει ευκαιρίες για νέες καινοτόµες επιχειρήσεις. Αλλωστε το επιχειρείν δηλώνει ρίσκο.

20 Πόσοι χρειάζονται για να φαγωθεί µια χωριάτικη 500 κιλών;

Περίπου 8.500 άνθρωποι. Η πρόθεσή µας είναι ένα µέρος να καταναλωθεί από τους επισκέπτες και το µεγαλύτερο να δοθεί για την κάλυψη των αναγκών διαφόρων ιδρυµάτων.

ΤΑ ΝΕΑ/Δευτέρα 23 Μαΐου 2011 - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΠΕΤΡΟΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου