Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Δεν στηρίζονται συγχωνεύσεις σχολείων δίχως αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων

Από το blog Στείριδα

του Αθανασίου Παντελή
ΠΗΓΗ: Alfavita
 
 
Η νομοθεσία που διέπει τις συγχωνεύσεις σχολείων είναι συγκεκριμένη:
 
- O N.1566/85 δηλώνει (άρθρο 50, παρ. 3) πως η δημοτική-κοινοτική επιτροπή παιδείας εισηγείται στο δήμαρχο/δημοτικό συμβούλιο για θέματα συγχώνευσης, ίδρυσης, κατάργησης σχολείων, λαμβάνεται στη συνέχεια η απόφαση-εισήγηση προς το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (ΥΠΔΒΜΘ) το οποίο και παράγει την αντίστοιχη Υπουργική απόφαση.
 
- Ο Ν.2525/97 (άρθρο 1, παρ. 4) παραπέμπει στα παραπάνω.
 
- Ο Ν.1966/91 (άρθρο 11, παρ. 5) επανακυρώνει τη νομοθεσία (σε ότι αφορά συγχωνεύσεις, ιδρύσεις, καταργήσεις σχολικών μονάδων) όπως αυτή περιγράφεται στο Ν.1566/85.
 
- Ο Ν.3852/10 («Καλλικράτης») διατηρεί σε ισχύ τις δημοτικές επιτροπές παιδείας, τα δημοτικά συμβούλια, συνεπώς και τις αρμοδιότητές τους (όπως περιγράφονται στο Ν.1566/85).
 
         Εκτός από τα δημοτικά συμβούλια εισήγηση για συγχωνεύσεις, ιδρύσεις, καταργήσεις σχολείων μπορούν να κάνουν (με την Υπουργική απόφαση Φ.353.1./324/105657/Δ1/ΦΕΚ.1340/2002) οι Διευθύνσεις (άρθρο 15, παρ. 2στ) και τα Γραφεία εκπαίδευσης (άρθρο 24, παρ. 9).
 
         Φαίνεται (από τα παραπάνω) πως τα δημοτικά συμβούλια είναι οι κύριοι εισηγητές για συγχωνεύσεις σχολείων (εντέλλονται, άμεσα ή έμμεσα, μέσω των Νόμων 1566/85, 2525/97, 1966/91 και 3852/10), ενώ ήσσονος σημασίας νομοθετική ισχύ έχουν οι Διευθύνσεις και τα Γραφεία εκπαίδευσης (δεδομένου πως ο Νόμος υπερισχύει της Υπουργικής απόφασης).
 
         Συνεπώς, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων για τις οποίες τα δημοτικά συμβούλια έχουν αρνητική θέση, ακόμα και αν υπάρχει θετική εισήγηση από τις οικείες Διευθύνσεις ή Γραφεία εκπαίδευσης, (νομοθετικά) δεν στηρίζονται.
 
Στις περιπτώσεις που δεν έχουν γίνει (ακόμα) συνεδριάσεις δημοτικών συμβουλίων για θέματα συγχωνεύσεων, ιδρύσεων, καταργήσεων σχολείων των περιοχών τους, μετά τις συνεδριάσεις αυτές οι αποφάσεις-εισηγήσεις τους θεωρούνται πολύτιμες (αυτό τονίζουν οι τέσσερις προαναφερθέντες Νόμοι) για τον προσδιορισμό του σχολικού τοπίου της περιοχής τους. Σε περίπτωση διαφωνίας, θα υπερέχουν των αντίστοιχων εισηγήσεων των Διευθύνσεων ή των Γραφείων εκπαίδευσης.


Αθανασίου Παντελής (path95@otenet.gr)
ΜSc σε «Σπουδές στην Εκπαίδευση»
ΜSc στις «Επιστήμες της Αγωγής»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου