Πέμπτη 20 Απριλίου 2017

Ο ΓΑΝΩΤΗΣ ΉΡΘΕ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ!!

Από το facebook του συμπατριώτη μας, Λουκά Δημάκα

''O γανωτής''!: Θύμησες παλιές, δεκαετιών, μου έφερε στο νου σήμερα το απόγευμα, η εικόνα του πλανόδιου επιμεταλλωτή που είχε στήσει το υπαίθριο εργαστήριό του, παρέα με την οικογένειά του, στην εισοδο του Διστόμου!
Εκεί - στον Μύλο των εξαδέλφων μου- είχε απλώσει τα σύνεργα, μπουκάλια με ''υγρά'', καμινέτα με υγραέριο, βούρτσες , γάντια κλπ με τα οποία έκανε το ''θαύμα'', να κάνει δηλαδή καινούργια και αστραφτερά, τα παλιά μαυρισμένα ''χαλκώματα'' όπως έλεγαν οι γιαγιάδες τα ταψιά, τα καζάνια, τους νταβάδες κλπ μεταλλικά σκεύη εκείνης της εποχής!
Έλειπα πολλά χρόνια και δεν είχα πετύχει τον γανωτή να γυρνά στο χωριό με το μεγάλο τσουβάλι στον ώμο μαζεύοντας τα παλιά σκεύη και την άλλη μέρα να τα επιστέφει λαμπερά!
Πηγαίναμε να δούμε κρυφά πως το κάνει εκεί σε κάτι χαλάσματα που έστηνε το ..εργαστήριο, αλλά μας απόπαιρνε- τον φοβόμαστε και λίγο, έτσι πολύ μαύρος όπως ήταν...Σήμερα ο επιμεταλλωτής ήταν Ρομά και είχε φτάσει με ένα παλιό ΙΧ με ξένες πινακίδες ''15 ευρώ για ένα ταψί μεσαίο'' μου είπε- ''αύριο θα είναι έτοιμο'' .
Ο μικρός του γιος, ο Έσους (;) δέχθηκε με χαμόγελο να φωτογραφηθεί μαζί με τα χαλκώματα... Μετά μου ζήτησε ένα ευρώ- δεν είχα μαζί μου χρήματα, ''θα σου το φέρω αύριο'', του είπα και το εννοούσα!.
‘'Μην τον ακούς, μην του δίνεις'' μου είπε συνεσταλμένα και απολογητικά ο πατέρας του.
''Ακούει εμένα που μετά την δουλειά παίρνω τα λεφτά μου από τον πελάτη, και το έκανε και αυτός''... Καθαρή εξήγηση- ένας λόγος ακόμα να πάω αύριο το ευρώ στον πιτσιρικά!

Δεν υπάρχουν σχόλια: